بوریس جانسون: با عزم و شجاعت می‌توان برجام را حفظ کرد

    کد خبر :129130

وزیر خارجه انگلیس در سخنانی ضمن حمایت از حفظ برجام گفت سرمایه‌گذاری اقتصادی در ایران بخشی از برجام است و از سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی در ایران حمایت می‌کند.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در اندیشکده سلطنتی چتم‌هاس دیدگاه خود درباره امنیت جهانی را بیان داشت.

به گزارش فارس به نوشته اندیشکده چتم‌هاس، جانسون در سخنانی درباره ایران مدعی شد، اگر ایران سلاح اتمی داشته باشد، فشار سختی به کشورهای همسایه وارد می‌کند. وی افزود، توافق هسته‌ای ایران باید برای امنیت غرب حفظ شود و این توافق برای منافع مردم ایران است.

وزیر خارجه انگلیس گفت: من مسلما شک ندارم که با عزم و شجاعت می‌توان برجام را حفظ کرد.

وزیر خارجه انگلیس گفت باید برای حفظ این توافق تلاش کرد و دیپلماسی انگلستان در همین راستا خواهد بود.

وزیر خارجه انگلیس همچنین افزود، سرمایه‌گذاری اقتصادی در ایران بخشی از برجام است و از سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی در ایران حمایت می‌کند و برای آن‌ها خوب است که در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وی در ادامه به معاهده خلع سلاح اتمی سال ۱۹۷۰ اشاره داشت و گفت این دستاورد بزرگ دیپلماتیک بود و انگلستان نقش حیاتی در آن ایفا کرد.

جانسون گفت، این دیپلماسی کمک کرد جهان امن‌تر باشد، صلح بیشتر و اعتماد بیشتر حاکم باشد که در نتیجه آن خوشبختی بیشتری به ارمغان آورد.

جانسون در این سخنرانی درباره کره شمالی سخنانی به زبان آورد و گفت کیم‌جونگ‌اون (رهبر کره شمالی) تاکنون ۱۹ موشک آزمایش کرده است و ۴ آزمایش اتمی انجام داده است که به زودی قادر خواهد بود موشک قاره‌پیما تا آمریکا شلیک کند.

وی افزود، زمان آن رسیده که حکومت کره شمالی روش خود را تغییر دهد. جانسون گفت هیچ کس خواستار روش نظامی نیست اما این مسئله باید از لحاظ نظری جز‌‌و گزینه‌های روی میز باشد.

وزیر خارجه انگلیس خاظرنشان کرد، چین می‌تواند نقشی کلیدی در حل بحران با کره شمالی ایفا کند. وی همچنین از همکاری چین برای فشار اقتصادی بر کره شمالی استقبال کرد و افزود بهترین روش توافق دیپلماتیک با کره شمالی از طریق فشار اقتصادی چین است.

جانسون در ادامه به رابطه لندن و مسکو اشاره و از کم شدن روابط میان دو کشور اظهار تاسف کرد. وی همچنین گفت روسیه مسئول مسائل کریمه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید