تکالیف جدید سازمان محیط زیست در پایش کیفیت سوخت توزیعی در کشور

    کد خبر :129079

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست از راه‌اندازی سامانه پایش کیفیت هوای کشور خبر داد و گفت: بر اساس تصمیمات جدید، سازمان حفاظت محیط زیست مکلف شده است که پایش کیفیت سوخت را هر دو هفته یک بار انجام دهد و علاوه بر پارامترهای آروماتیک و بنزن، میزان گوگرد را سنجش کند.

شینا انصاری در نخستین نشست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در دولت دوازدهم که امروز با موضوع تشریح اقدامات دولت در زمینه کاهش آلودگی هوا با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: پایش آلاینده‌ها اقدام مهمی است که توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود. طی دو دهه گذشته بر راه اندازی ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در سراسر کشور تمرکز بسیاری وجود داشت که از سال ۱۳۸۷ با توجه به پررنگ شدن مشکل گرد و غبار ایستگاه‌های پایش کیفی هوا با محوریت آنالیز ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و ذرات معلق ۱۰ میکرون ایجاد شد.
استقرار ۱۹۰ ایستگاه پایش کیفی هوا در سراسر کشور

وی با اشاره به اینکه ۱۹۰ ایستگاه پایش کیفی هوا در ۳۱ استان کشور مستقر هستند، گفت: هدف از ایجاد ایستگاه‌های پایش کیفی هوا اطلاع رسانی شاخص‌های دقیق هوا به شهروندان است. افزون بر این نتایج این پایش‌ها می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریتی قرارگیرد.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه راهبری، نگهداری و صحت و دقت ایستگاه‌های پایش کیفی هوا برای ما بسیار اهمیت دارد،اظهارکرد: به رغم کمبود اعتبارات تلاش کردیم آنالیزورهای ذرات معلق در ایستگاه‌های پایش کیفی هوای سراسر کشور فعال باشند همچنین به منظور راهبری و نگهداری این ایستگاه‌ها با شهرداری‌ها تفاهم‌نامه‌هایی امضاء کرده‌ایم و در حال حاضر در شهرهایی مثل اصفهان ومشهد مراکز مشترک پایش داریم.
راه‌اندازی سامانه پایش آلودگی هوا

انصاری در ادامه از راه اندازی سامانه پایش آلودگی هوای کلانشهرها خبر داد و گفت: تا آذرماه سال جاری این سامانه تکمیل خواهد شد و مردم می‌توانند با مراجعه به آدرس «aqmsdoe.ir» اطلاعات ساعتی شاخص آلودگی هوا را دریافت کنند همچنین می‌توانند از طریق کافه بازار این اپلیکیشن را برای استفاده در تلفن‌های همراه دارای سیستم عامل اندروید دانلود کنند.
تکالیف جدید سازمان حفاظت محیط زیست در پایش کیفیت سوخت توزیعی در کشور

وی در ادامه اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست به منظور پایش کیفیت سوخت را تشریح کرد و گفت: بر اساس مصوبه سال ۹۳ این سازمان موظف است هر سه ماه یک بار سوخت توزیعی از جایگاه‌های سوخت را پایش کند. طی چند سال گذشته ۴۴۰ نمونه سوخت از جایگاه سوخت هشت کلانشهر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سنجش پارامترهای آروماتیک و بنزن اظهار کرد: بر اساس تصمیمات جدید سازمان حفاظت محیط زیست قرار شده پایش سوخت توزیعی هر دو هفته یکبار انجام شود. همچنین سازمان محیط زیست مکلف شده که سنجش گوگرد را نیز انجام دهد.

انصاری در پایان اظهار کرد: بر اساس مصوبه اردیبهشت ماه سال ۹۶ مسئولیت تولید،‌ توزیع و عرضه بنزین استاندارد بر عهده وزارت نفت است همچنین نظارت بر حسن اجرای این قانون بر عهده سازمان ملی استاندارد گذاشته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید