جذب هرگونه نیروی جدید در شهرداری ممنوع شد

    کد خبر :128836

فراهانی از صدور بخشنامه‌ای که اخیراً توسط معاونت منابع انسانی شهرداری صادر شده و جذب هرگونه نیروی جدید تحت عنوان ساعتی، پروژه‌ای، افتخاری، رایگان و … ممنوع کرده است، خبر داد و گفت: دیگر جذب نیروی جدیدی در شهرداری و سازمان‌های تابعه نخواهیم داشت، زیرا قصد داریم نیروهای فعلی را ساماندهی کنیم. مجید فراهانی در خصوص ساز و کار مدیریت جدید برای ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری تهران گفت: بر اساس آماری که ارائه شده، حدود ۶۸ هزار به طور رسمی و قراردادی در شهرداری تهران کار می‌کنند، اما شهرداری تهران بیش از ۱۰۰ هزار نفر پرداختی دارد. در طی این سال‌ها بدنه شهرداری رشد تورمی بالایی داشته است. اعضای کمیسیون برنامه و بودجه نیز معاونت توسعه منابع انسانی را موظف کردند برنامه‌ای جامع برای ساماندهی نیروهای انسانی ارائه کند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارها آن است که کارها و پروژه‌هایی که در شهرداری برون‌سپاری می‌شد، توسط نیروهای شهرداری در قالب سازمان‌ها و شرکت‌های جدید اجرایی شود. همچنین شهرداری از کارهایی که وظیفه ذاتی خود نیست، دوری کند و با شناسایی سازمان‌های زیان‌ده که عملکرد مناسبی نیز ندارند، آنها را ساماندهی و این بدنه متورم را چابک‌سازی کند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که پیشنهاد ما، ایجاد سازمانی خصوصی‌سازی شهرداری تهران است در توضیح عملکرد این سازمان گفت : با بررسی صورت‌های مالی شرکت‌ها و شناسایی و تحلیل عملکرد سازمان‌ها، تا آنجا که امکان دارد سازمان‌هایی که با وظیفه ذاتی شهرداری فاصله دارند واگذار شوند؛ ما مجبور به کوچک‌سازی و چابک‌سازی شهرداری هستیم.

فراهانی از صدور بخشنامه‌ای که اخیراً توسط معاونت منابع انسانی شهرداری صادر شده و جذب هرگونه نیروی جدید تحت عنوان ساعتی، پروژه‌ای، افتخاری، رایگان و … ممنوع کرده است، خبر داد و گفت: دیگر جذب نیروی جدیدی در شهرداری و سازمان‌های تابعه نخواهیم داشت، زیرا قصد داریم نیروهای فعلی را ساماندهی کنیم. در کنار این موضوع استفاده از بازنشستگان در شهرداری به صورت دائمی مورد بازنگری قرار می‌گیرد و افرادی که به شهرداری مأمور به خدمت شده‌اند، عودت داده خواهند شد و تلاش می‌کنیم این بدنه متورم را با هر راهکاری چابک سازیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید