کدام بهتر است؟ مرسدس AMG C63 S یا آئودی RS5

  • خودرو
  • دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۰۴
    کد خبر :128817

از دیرباز، برندهای آلمانی مهم‌ترین رقیب بکدیگر بوده‌اند. در یک مقایسه‌ی تماشایی، مرسدس AMG C63 S با آئودی RS5 رو در روی هم قرار گرفتند تا قابلیت‌های آن‌ها آشکار شود.

سری فیلم‌های «شاخ به شاخ» (Head2Head) که در چند سال گذشته از طریق سایت موتورترند و یوتیوب عرضه می‌شوند؛ شهرت بسیار زیادی در سطح دنیا و خصوصا آمریکا دارند. در جدیدترین قسمت از این برنامه، دو مدل از جذاب‌ترین کوپه‌های جهان مقایسه شدند.

امسال، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر آئودی، جای خود را به نمونه‌ی جدیدتر از نوع ۶ سیلندر توئین‌توربو با حجم ۲.۹ لیتر داد که مثل مدل قبلی، قدرت ۴۵۰ اسب بخار تولید می‌کند؛ اما با گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر، ۱۷۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر فراهم می‌کند. جعبه‌دنده‌ی خودکار ۷ سرعته هم با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته جایگزین شد تا RS5 جذاب‌تر از همیشه باشد. از سویی دیگر، مرسدس AMG C63 S با بدنه‌ی کوپه ارائه می‌شود که قدرت ۵۰۳ اسب بخار از پیشرانه‌ی توئین‌توربوی ۴ لیتری دریافت می‌کند. گشتاور کوچک‌ترین محصول AMG، دقیقا ۷۰۰ نیوتن‌متر است که از هر نظر، فراتر از آئودی RS5 به نظر می‌رسد.

به هنگام رانندگی با مرسدس AMG C63 S و آئودی RS5، مشخص شد که قدرت پیشرانه‌ی آئودی، برای یک رانندگی تهاجمی و لذت‌بخش کافی است و جعبه‌دنده‌ی دبل‌کلاچ جدید، عملکرد بسیار خوبی دارد؛ اما پیشرانه‌ی مرسدس، بدون تأخیر توربو عمل کرد و بیشتر از آئودی، آزمایش‌کنندگان را تحت تأثیر قرار داد. این موضوع باعث شد که RS5 در مقایسه با C63 S، کمی ضعیف به نظر رسد؛ درحالی‌که گیربکس آئودی عملکرد بهتری دارد و مدرن‌تر از جعبه‌دنده‌ی مرسدس احساس می‌شود. در مجموع، هر دو خودروی AMG C63 S و RS5 جذابیت زیادی دارند و رانندگی قابل اطمینانی ارائه می‌کنند.

در روز دوم تست، این خودروهای کوپه آلمانی به سرعت‌های حداکثری رسیدند تا مرسدس در سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت و آئودی در سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت، آزمایش شود. پس از رسیدن RS5 به سرعت مذکور، راننده‌ی تست به دلیل شرایط نامتعادل خودرو و بالا رفتن احتمال خطر، از اعمال فشار بیشتر بر پیشرانه خودداری کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید آزمایش‌کنندگان مرسدس AMG C63 S و آئودی RS5، کدام خودرو را انتخاب خواهند کرد؟

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید