افزایش یارانه فقرا با قطع یارانه ثروتمندان

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۵:۴۱
    کد خبر :12874

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: افزایش یارانه‌ اقشار آسیب‌پذیر فقط با حذف یارانه ثروتمندان انجام پذیر است.

حسن حسینی شاهرودی دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم درباره وعده برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری مبنی بر افزایش یارانه اظهار داشت: قطعا امکان افزایش یارانه‌ها وجود دارد، اما این موضوع در زمانی امکان تحقق دارد که همه دهک‌های جامعه را مشمول نشود، همچنین این موضوع به دور از قانون هدفمندی یارانه‌هاست.

 

وی ادامه داد: قانون هدفمندی یارانه‌ها بر این اساس است که ما بتوانیم به اقشار آسیب پذیر خدمات دهیم و فاصله طبقاتی را کم کنیم تا بتوانیم افراد سطح پایین را به سطوح متوسط نزدیک کنیم.

 

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم تصریح کرد: اما در حال حاضر یارانه‌ بین کلیه دهک‌های پایین و بالای جامعه توزیع می‌شود که این موضوع طبیعتا به دور از عدالت و مغایر قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

 

حسینی شاهرودی ادامه داد: طبیعتا اگر افزایش یارانه‌ها به منظور افزایش یارانه دهک‌های پایین و افراد ضعیف باشد قطعا این وعده محقق خواهد شد.

 

وی افزود: اما اگر خواسته باشیم یارانه صفر تا صد افراد جامعه یعنی ثروتمندان، فقرا و افراد کم درآمد را همه با هم افزایش دهیم، این موضوع علاوه بر اینکه خلاف قانون هدفمندی یارانه‌هاست، امکان تأمین منابع آن در کشور وجود نخواهد شد.

 

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در پایان گفت: آنچه من شنیده و بررسی کرده‌ام نشان از وعده برخی کاندیداها مبنی بر افزایش یارانه دهک‌های اول تا سوم جامعه یعنی اقشار آسیب پذیر است.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید