مسئولان کشور برای ایجاد شغل انگیزه بیشتری نشان دهند

    کد خبر :128698

نماینده خلخال در مجلس گفت: مسئولان کشور باید در زمینه ایجاد شغل انگیزه بیشتری نشان دهند. مسئولان باید ریسک‌پذیر باشند تا بتوانیم از منابع موجود در کشور به نحو احسن در این زمینه بهره بریم.

بشیر خالقی درباره عملکرد مسئولان در تحقق شعار سال یعنی «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اظهار داشت: مشکل اساسی کشور ما مسئله اشتغال است و این مسئله برمی‌گردد به اینکه ما تا چه میزان قادر باشیم توان تولیدی کشور را بالا ببریم و از امکانات موجود استفاده بهینه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: دامنه این مسئله بسیار گسترده است؛ با توجه به اینکه امروز کارخانجات در شرایط نامناسبی به سر می برند و شاهد تعدیل نیروهای گسترده هستیم.

خالقی با اشاره به اینکه «کمبود شغل یکی از عوامل اساسی مهاجرت به حساب می‌آید» بیان کرد: کمبود شغل دارای عوارض کوتاه‌مدت و بلندمدت است که از عوارض کوتاه‌مدت آن می‌توان به مهاجرت خانواده‌ها از شهرهای کوچک به شهرهای صنعتی به منظور یافتن شغل مناسب اشاره کرد که در نهایت شاهد آمار بالایی از جوانان بیکار در شهرهای صنعتی هستیم.

خالقی در ادامه گفت: امروز مهاجرت یکی از دغدغه‌های خانواده‌هاست و دولتمردان و نظام باید برای ایجاد اشتغال گام‌های بلندی بردارند.

وی ادامه داد: مسئولان کشور باید با ارائه تسهیلات کافی انگیزه لازم را برای استفاده از امکانات کشور ایجاد کنند تا بتوانیم با بهره‌گیری از این نعمات الهی زمینه‌های شغلی کافی را در کشور ایجاد کنیم. چرا که کمبود شغل به تنهایی یکی از عوامل اصلی مهاجرت است که منجر به ایجاد خلل در برنامه‌ریزی کشور می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه بیان کرد: امروز شاهد کارشکنی تعدادی از کارمندان و مدیران در بخش‌های مختلف هستیم. با این حال با توجه به شرایط موجود باید همه مسئولان دست به دست هم بدهند تا بتوانیم مشکلات را بهتر درک نماییم و راهکارهای موثری ارائه دهیم.

نماینده خلخال بیان کرد: ما باید به منظور افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف با دنیا تعامل داشته باشیم اما در عین حال عزت و قدرت کشور را محفوظ بداریم چرا که ما کشوری هستیم که زیر بار ذلت نمی‌رویم.

خالقی در پایان گفت: با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری نه تنها مسئولان اجرایی بلکه تمام قوای سه‌گانه باید با یکدیگر همگام و همدل شوند تا بتوانند به خوبی مشکلات را ببینند و راهکار مناسب ارایه کنند. و همچنین با اتکا به آیه شریفه «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» در جهت عزت و اقتدار کشور گام برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید