رشد ۱۸ هزار میلیارد تومانی درآمد گمرک در سال گذشته

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۵:۳۲
    کد خبر :12862

معاون اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق از افزایش ۲۸ درصدی جرایم وصولی از قاچاق کالا در سال گذشته خبرداد و گفت: در سال ۹۵ درآمد گمرک تا بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

 علیرضا گلستانی‌زاده با اشاره به کاهش۵۰ درصدی حجم قاچاق گفت: در حوزه مبارزه از برنامه زمان‌بندی شده جلوتر هستیم زیرا طبق برنامه قرار بود که سال اول رشد قاچاق متوقف شود و برای ۳ سال پس از آن هر سال ۱۰ درصد کاهش حجم را پیش‌بینی می‌کردیم اما خوشبختانه طی ۴ سال موفق شدیم میزان قاچاق را ۵۰ درصد کاهش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به رشد گسترده میزان جرایم وصولی، افزود: جرایم وصولی از ۱ درصد سال ۹۲ به ۲۸ درصد در سال گذشته افزایش یافته که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال به رشد ۴۰ درصدی خواهد رسید.

وی در خصوص موضوع رجیستری تأکید کرد: متأسفانه در رابطه با اجرای رجیستری به دلیل اشکالات موجود دچار تأخیر شده‌ایم، اما با شروع اجرای این طرح در تیرماه شاهد کاهش ۶۰۰ میلیون دلاری قاچاق گوشی تلفن همراه خواهیم بود.

وی با اشاره به افزایش نظارت و کنترل در مبادی رسمی و گمرک، افزود: در حوزه مبارزه در مبادی رسمی گام‌های محکمی برداشته شده است.

گلستانی‌زاده با بیان افزایش درآمد گمرک طی سال‌های گذشته علیرغم کاهش میزان واردات و تعرفه آن اظهار داشت: سال ۹۲ ارزش واردات رسمی کشور حدود ۵۰ میلیارد دلار بود که تنها ۸ هزار و ششصد میلیارد تومان آن نصیب دولت شد، اما درسال ۹۵ با توجه به اینکه میزان واردات به ۴۳ میلیارد دلار و تعرفه آن نیز کاهش پیدا کرد، درآمد گمرک تا بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید