ماجرای جنگ کوالکام و اپل در چین چیست؟

    کد خبر :128477

کوالکام در راستای دعواهای حقوقی خود با کمپانی اپل بر سر موضوعات مربوط به ثبت اختراع و مجوزهای مربوط به آن، پرونده جدیدی را در چین راه‌اندازی کرده است ولی ماجرا از چه قرار است و ادعای کوالکام بر چه مبنایی مطرح شده است.

شرکت کوالکام در راستای مجادلات حقوقی پیشین خود با کمپانی اپل بر سر موضوعات مربوط به ثبت اختراع و مجوزهای مربوط به آن، به تازگی پرونده جدیدی را در چین به جریان انداخته است؛ ولی ماجرا از چه قرار است و ادعای کوالکام بر چه مبنایی مطرح شده است؟

به گزارش ایتنا کوالکام و اپل دعواهای حقوقی خود را از ژانویه سال میلادی جاری با پرونده‌ای یک میلیارد دلاری آغاز کردند.
مطابق این پرونده، اپل در ابتدای سال جاری میلادی در طی شکایتی حقوقی از کوالکام، این کمپانی را به درخواست پول در ازای فناوری‌هایی محکوم کرد که خود در تولید آنها عملا هیچ دخالتی نداشته است.

کوالکام نیز در مقام پاسخ برآمد، و متقابلا با راه‌اندازی پرونده حقوقی جدیدی در ماه آوریل به اپل پاسخ داد که نتیجه آن عدم پرداخت پول به تولیدکنندگان آیفون از سوی اپل، و نتیجه آن، کاهش درآمد نیم میلیارد دلاری این کمپانی در سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری شد، که نتیجه‌ای ناگوار تلقی می‌شد.

همین امر نیز به نوبه خود کوالکام را بر آن داشت که بازهم شکایتی دیگر را در ماه جولای تنظیم کرده و از کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده بخواهد که ورود آیفون‌های غیرقانونی به آمریکا را ممنوع سازد.

آخرین و البته جدیدترین پرونده ایجاد شده در راستای دعواهای این دو کمپانی نیز به‌تازگی در شهر پکن ایجادشده است و کوالکام در آن خواستار ممنوعیت فروش آیفون‌ها در این کشور شده است.

مطابق جزئیات اعلام شده، اتهام وارده به اپل در این پرونده جدید مربوط به عدم پرداخت پول در قبال استفاده اپل از فناوری‌های ابداعی شرکت کوالکام بوده است که البته ادعایی مشابه در سایر کشورها هنوز مشخص نشده است.

با این‌ وجود پرونده یادشده هنوز در جریان است و نتیجه آن مشخص نشده است. البته سخنی نیز از جانب کمپانی‌های طرف دعوا در این زمینه تاکنون منتشرنشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید