کارگردان معروف ایران، داور جشنواره فیلم توکیو شد

    کد خبر :128245

سینماگران سرشناس از ۲۵ اکتبر تا ۳ نوامبر در جشنواره فیلم توکیو به رقابت با یکدیگر می پردازند. فیلمساز-نویسنده و تهیه کننده ایرانی رضا میرکریمی نیز از اعضای گروه داوری این رقابت بین‌المللی است.

به گزارش مهر، سی‌امین دوره جشنواره فیلم توکیو با حضور مدیر جدیدش به تأثیرگذاری بیشتر فکر می‌کند.

جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو که از ۲۵ اکتبر تا ۳ نوامبر برگزار می‌شود خود را برای گرامیداشت سی‌امین سال برگزاری‌اش آماده می‌کند و به این مناسبت طیف وسیعی از نوآوری‌ها در طول این جشنواره پیش بینی شده است.

تاکیو هیساماتسو مدیر جشنواره که اوایل سال انتخاب شد، نوآوری‌هایی در ساختار فستیوال در نظر گرفته و گسترش فستیوال با افزودن سه رویداد خاص شامل نمایش فیلم نیمه‌شب، سینما آرنا ۳۰ و کنسرت سینمایی گودزیلا با ارکستر فیلارمونیک توکیو عملی می‌شود.
در بخش نیمه شب برای طرفداران ژانر وحشت، فیلم‌هایی از جرج رومرو و مجموعه فیلم‌های «اره» نمایش داده می‌شود.

در بخش سینما آرنا ۳۰ که در فضای باز برگزار می‌شود نقاط اوج ۲۹ سال پیش این جشنواره مرور می‌شود. هدف از این بخش جلب توجه افرادی است که تازه به سینما علاقه‌مند شده‌اند تا بتوانند از پیشینه جشنواره نیز مطلع شوند. در این بخش کارت غذا، کتاب‌های به یاد ماندنی و دی‌وی‌دی فیلم‌ها نیز برای علاقه‌مندان موجود خواهد بود.
امسال فیلمی با عنوان «کیمیاگر تمام‌فلزی» از فومیهیکو سوری فیلمساز ژاپنی فیلم افتتاحیه جشنواره خواهد بود. این فیلم بر مبنای یک کمیک بوک ساخته شده است.

فیلم اختتامیه نیز «یک پیروزی غیرمعمول: حقیقت قدرت» فیلمی از ال گور است که با لحنی جدی درباره تغییرات آب و هوایی، پایان بخش جشنواره خواهد بود.
ترکیبی از ژانرهای مختلف از درام، تریلر و کمدی‌های رمانتیک در بخش رقابتی این دوره حضور خواهند داشت که به ریاست تامی لی جونز کار داوری آنها انجام می‌شود.
فیلمساز-نویسنده و تهیه کننده ایرانی رضا میرکریمی نیز از اعضای گروه داوری این رقابت بین‌المللی است. مارتین پروست کارگردان بلژیکی، ماساتوشی ناگاسه بازیگر ژاپنی و ویکی ژائو وای بازیگر کارگردان چینی دیگر اعضای داوری خواهند بود.

۱۵ فیلم در بخش رقابتی این دوره جای دارند که بیشتر آنها از آسیا انتخاب شده‌اند. در این بخش ۸ فیلم اولین اکران جهانی خود را تجربه می‌کنند. از ایران فیلم «خانه» یا «اِو» به کارگردانی اصغر یوسفی نژاد در بخش رقابتی شرکت دارد.
هیات داوری جایزه بزرگ، جایزه هیات داوری و جایزه بهترین کارگردان، فیلمنامه، بازیگر مرد، بازیگر زن و مشارکت هنری را اهدا می کنند.
در کنار نمایش فیلم «لوگان خوش‌شانس» ساخته استیون سودربرگ، سه فیلم دیگر از این فیلمساز آمریکایی در این دوره به نمایش درمی‌آیند که «یازده یار اوشن» محصول ۲۰۰۱ از جمله آنهاست. این فیلمساز در جشنواره نیز حضور می‌یابد تا به معرفی فیلم جدیدش بپردازد.
سی‌امین دوره جشنواره فیلم توکیو با هدف نزدیکتر کردن علاقه‌مندان سینما برگزار می‌شود.

مستر کلاس هایی نیز با حضور استادان بزرگ سینما برگزار می‌شود که از جمله آنها برپایی کلاسی با حضور روییچی ساکاموتو برنده جایزه سامورایی ۲۰۱۷، بریلانته مندوزا از فیلیپین و فومیهیکو سوری و نائومی کاواسه از ژاپن هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید