ترامپ: اجازه میدهم اسناد مرتبط با قتل «کندی» منتشر شود

    کد خبر :127691

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که مجوز انتشار اسناد مرتبط به قتل رئیس جمهور اسبق آمریکا را صادر کرده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که اجازه انتشار اسناد محرمانه مربوط به ترور «جان اف کندی» رئیس‌جمهور اسبق این کشور را خواهد داد.

به گزارش بازتاب، ترامپ در توئیتر خود نوشت: با توجه به اینکه من باید اجازه انتشار اطلاعات مربوط به پرونده قتل جان اف کندی را بدهم، به عنوان رئیس جمهور اجازه می دهم که اسناد مرتبط با قتل وی که مدت طولانی غیر قابل دسترس بوده است، منتشر شود.

کندی در ساعت ۱۲:۳۰ در روز ۲۲ نوامبر سال ۱۹۶۳ در دالاس به قتل رسید و فردی به نام «لی هاروی اسوالد» در ساعت ۷ بعداز ظهر همان روز به جرم قتل یک مأمور پلیس دالاسی مجرم شناخته شد و در ساعت ۲۳:۳۰ همان شب به‌عنوان قاتل رئیس‌جمهور معرفی شد.

این فرد نیز دو روز بعد در ایستگاه پلیس شهر دالاس به قتل رسید. او در بازجویی‌ها گفته بود به کسی تیراندازی نکرده و مدعی شد که از وی به عنوان طعمه ای برای انداختن جرم قتل بر گردن وی استفاده می‌کنند.

داستان‌های مختلفی درباره ترور کندی در آمریکا مطرح شده است و سازمان های اطلاعاتی زیادی را در این خصوص دخیل دانسته اند.

در سال ۱۹۹۲ کنگره آمریکا قانونی به نام «قانون مدارک و سوابق جان اف کندی» تصویب کرد و به اداره ملی آرشیو و سوابق آمریکا دستور داد که مجموعه‌ای از سوابق و مدارک را درباره ترور جان اف کندی ایجاد شود.

این اسناد شامل بیش از ۳ هزار سند است که هرگز توسط عموم مردم دیده نشده و بیش از ۳۰ هزار سند نیز قبلا با اصلاحات و ویرایش منتشر شده اند.
منبع: مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید