رحیمی: صداوسیما ضابطه ممنوع‌التصویری را مشخص کند

    کد خبر :127662

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین ضابطه ممنوع التصویری در صدا و سیما شد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: متاسفانه صدا و سیما به وظایف مسلم خود در قبال اطلاع رسانی در خصوص عملکرد نمایندگان تهران عمل نکرده و ۱۵ ماه است که یک دقیقه برنامه اختصاصی هم برای نمایندگان تهران پیش بینی نشده در حالی که در شبکه‌های استانی، نمایندگان استان‌ها گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه می کنند. البته اخیرا صداوسیما با مجمع نمایندگان تهران یک جلسه داشته اند که بیشتر نگاه به آینده بوده و انتظار حمایت بودجه ای از مجلس و نمایندگان مطرح شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: همه مشکلات سازمان صدا و سیما مالی و بودجه ای نیست و نباید موضوعات مدیریتی و سیاسی عملکرد صداوسیما را پشت پرده کسر بودجه و منابع مالی مسکوت گذاشت.

وی اظهار داشت: باید ضابطه ممنوع التصویری در صدا و سیما مشخص شود. به هر حال در مورد عملکرد صدا و سیما حساسیت‌هایی وجود دارد و باید چارچوب منافع ملی در اقدامات آن مورد توجه قرار گیرد و انعکاس موفقیت‌های مهم ملی بویژه در حوزه مدیریت شهری از موارد مورد انتظار از صدا و سیما است.

رحیمی خاطرنشان کرد: رویکرد صداوسیما در خصوص عملکرد شهرداری تهران و همچنین نمایندگان تهران به نوعی رویکرد تبعیض آمیز است که این رویکرد از طرف صدا و سیما قابل قبول نیست چرا که پوشش عملکرد شهرداری در دوره آقای نجفی و قبل از آن به صورت محسوسی متفاوت است و بسیاری از اتفاقات دو ماه گذشته شهرداری و شورای شهر به مردم منعکس نشده است.

رحیمی یادآور شد: از سازمان صدا و سیما، انتظار برخورد تبعیض آمیز،‌ جناحی و سیاسی وجود ندارد، بلکه انتظار می‌رود جامعیت، فراگیری و بی طرفی در این رسانه رعایت شود و کارکنان آن ملتزم به نگاه ملی باشند.

نماینده مردم تهران با اشاره به حضور نمایندگان مختلف در هیات نظارت بر صدا و سیما، خاطرنشان کرد: شورای نظارت بر صداوسیما به‌لحاظ محتوایی نیاز به تقویت و ضابطه مندی در نظارت دارد و ضوابط نظارتی آن باید تدوین شود. ما از شورای نظارت بر صدا و سیما انتظار کارآمدی در نظارت داریم و با نظارت موثر می‌توان از انحرافات متعدد پیشگیری کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید