اشتباهات رایج ورزشی پسران در باشگاه

    کد خبر :127601

اگرچه رسیدن به تناسب اندام به مراتب برای پسران راحت‌تر از زنان است، اما گاهی انجام برخی کارها در باشگاه نتیجه عکس به همراه خواهد داشت.

به گزارش  برنا ، اگرچه رسیدن به تناسب اندام به مراتب برای پسران راحت‌تر از زنان است، اما گاهی انجام برخی کارها در باشگاه نتیجه عکس به همراه خواهد داشت. مسلما هیچ مردی دوست ندارد زمان بیشتری را در باشگاه بگذراند و به نتیجه مطلوب نرسد و از آن هم بدتر، مصدوم شود. هدف اول یک برنامه خوب این است که حین تمرین آسیب دیدگی رخ ندهد. متاسفانه نداشتن اطلاعات کافی باعث می‌شود خیلی از افراد به نتیجه‌ای که می‌خواهند نرسند. نداشتن اطلاعات کافی گاها باعث بروز اشتباهات رایجی می‌شود. اشتباهات ناخواسته‌ای که شما را از رسیدن به هدفتان دور می‌کنند. با شناسایی و اجتناب از این اشتباهات می‌توانید بار دیگر در مسیر درست قرار بگیرید.

انجام زیاد و سریع یک حرکت

یکی از شایع‌ترین چالش‌هایی که در مسیر کاهش وزن با آن روبرو می‌شوید وارد آوردن فشار زیاد است. مردان به خاطر غرور مردانه‌ای که دارند وزنه‌ی زیادی می‌زنند، یا حرکات را سریع انجام می‌دهند و بعد ممکن است آسیب ببینند. پیشنهاد می‌شود که در تمرینات، برای رسیدن به نتایج ماندگار، ثبات داشته باشید.

گوش دادن به یک توصیه نادرست

متخصصان ورزشی به افراد ورزشکاری که دوست دارند به نتایج خوب و ایده آل برسند توصیه می‌کنند که با یک مربی مجرب و کاربلد تمرین کنند. مردان اغلب عادت دارند که به توصیه‌های غلط گوش دهند –توصیه‌هایی از سوی دوستان و همکاران – و مسلما به نتایج مطلوبی نمی‌رسند.

تکیه به ‌ورزش‌های کاردیو (قدرتی)

بسیاری از مردانی که دوست دارند خودشان را لاغر کنند، تمرینات کاردیوی چربی سوز انجام می‌دهند. اما اگر این حرکت با هدف کاهش وزن انجام شود، اشتباه بزرگی خواهد بود. ورزیده کردن عضلات، شما را به ماشین سوزاننده چربی تبدیل می‌کند. متخصصان معتقدند مردان عادت دارند حرکات کاردیو را به کرات و سریع انجام دهند. سعی کنید این تمرینات را زمانی که نیاز است انجام دهید.

بلند کردن وزنه‌ زیاد

تمرینات کاهش وزن، تمرینات بسیار خوب و مفیدی هستند اما انجام زیاد آنها کار اشتباهی محسوب می‌شود. در واقع این جمله یک باور غلط است که می‌گوید: «وزنه بیشتر یعنی نتیجه بهتر». وزنه سبک‌تر در قالب درست و صحیحش برای رسیدن به نتایج مطلوب، کارایی و تأثیر بیشتری دارد.

نادیده گرفتن برآورد کارکردی

یک مربی خوب، برآورد کارکردی ورزشکار را مشخص کرده و بر اساس آن، تمرینات کارکردی مناسب را برایش تعیین می‌کند. این مسئله به شما امکان می‌دهد هر نوع ضعف و محدودیتی را که می‌تواند بر عملکردتان در باشگاه تأثیر بگذارد و از کاهش مؤثر وزن‌تان پیشگیری کند در حرکات خود شناسایی کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید