قابلیت موقعیت زنده واتس‌اپ و امکان ردیابی افراد

    کد خبر :127216

واتس‌اپ به تازگی یک قابلیت جدید عرضه کرده است که می‌تواند برای میلیون‌ها شخص باهوش، مشتاق و علاقه‌مند جالب باشد.

قابلیت جدید واتس‌اپ که “موقعیت زنده” نام دارد و امکان ردیابی افراد توسط یکدیگر را فراهم می‌آورد، در هفته‌های آتی وارد بازار می‌شود و برای اندروید و آی.اُ.اس ارائه شده است.
این قابلیت جدید و جالب به کاربران واتس‌اپ اجازه می‌دهد که موقعیت زمان واقعی خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر واتس‌اپ به شما این امکان را می‌دهد که موقعیت فعلی خود به اشتراک بگذارید. البته این قابلیت، ایستاست و اگر در حال حرکت باشد، دوستان نمی‌توانند جایی که می‌روید را ببینند.

به گزارش بازتاب از رایورز ، ویژگی جدید موقعیت زنده یا لایو لوکیشن، به افراد این امکان را می‌دهد که در یک دوره زمانی مشخص -که توسط خودتان معین می‌گردد- بتوانند شما را ردیابی نموده و موقعیت زمان واقعیتان را ببینند.

برای شروع کار با لایو لوکیشن، وارد بخش گفت‌وگو با شخص یا گروهی شوید که قصد دارید موقعیت خود را در آن به اشتراک بگذارید. سپس روی دکمه پیوست یا ضمیمه یا “attach” بزنید که به شکل گیره کاغذی است و سپس وارد بخش موقعیت “Location” شوید.
اکنون علاوه بر قابلیت اشتراک مکان استاتیک، می‌توانید مکان زنده خود را نیز به اشتراک بگذارید.
یکی از مزایایی که این ویژگی جدید دارد، آن است که می‌توانید هر موقع که خواستید، دکمه توقف اشتراک را بزنید. با این کار، دیگر موقعیت شما نشان داده نخواهد شد.

یکی از خصوصیات جالب این قابلیت، آن است که اگر چندین نفر در یک گروه وجود داشته باشند، تمامی آنها می‌توانند موقعیت خود را در یک نقشه واحد نمایش دهند و به این شکل از فاصله‌ای که با هم دارند، آگاه شوند.

گفتنی است نرم‌افزار پیام‌رسان واتس‌اپ با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در روز، روابط بسیاری از افراد را پوشش داده و رابط میان دوستان، خانواده‌ها، همسایه‌ها، همکاران و غیره تلقی می‌شود.

این قابلیت به صورت امن رمزگذاری شده است و از لحاظ حریم خصوصی جای هیچ‌گونه نگرانی برای افراد وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید