ایران؛ بزرگترین مقصد اسکی بازی در دنیا

    کد خبر :127068

شرکت انگلیسی ‘اسنوورکس’ قصد دارد تا با برگزاری دوره‌های آموزش اسکی در ایران، پرده از زمین های بکر اسکی بازی در این کشور بردارد.

دیلی تلگراف نوشت: بسیاری از اسکی‌بازان، زمانی که صحبت از بهشت اسکی می‌شود به یاد قله‌های شکوهمند آلاسکا و یا زمین‌های افسانه‌ای ژاپن می‌افتند، اما از کوه‌های ایران غافل هستند.

این روزنامه انگلیسی افزود: ‘اسنوورکس’ (Snoworks) به عنوان یکی از شرکت های ارائه‌دهنده دوره‌های آموزش اسکی در جهان اعلام کرده است که از ماه مارس (اسفند – فروردین) آینده دوره‌های جدید آموزش اسکی خود را با همکاری شرکت گردشگری ‘ماونتین هونز’ در ایران برگزار خواهد کرد.

دیلی تلگراف نوشت: نیک ویلیام مدیرعامل شرکت گردشگری ‘ماونتین هونز’ (به معنای کوه‌های بهشتی) ماه مارس سال گذشته میلادی به ایران سفرکرده و تحت تأثیر زمین‌های اسکی، غذا، مردم خون گرم و کافی‌ شاپ‌های رویایی کوهستان‌های ایران قرارگرفته است.

این روزنامه انگلیسی افزود: دوره‌های آموزشی شرکت ‘اسنوورکس’ قرار است در پیست‌های دیزین، دربندسر، شمشک و توچال برگزار شود؛ تمام این مناطق برای اسکی‌بازی بکر است و این در حالی است که احتمالاً اسم این مناطق تابه‌حال به گوش اسکی‌بازان نخورده است.
دیلی تلگراف نوشت: علاوه بر این، شرکت ‘ماونتین هونز’ در نظر دارد تا به‌صورت جداگانه تورهای گردشگری به این مناطق را نیز ارائه دهد.

دیلی تلگراف در ادامه نوشت: رشته‌کوه البرز در شمال ایران از مرزهای آذربایجان تا غرب و مناطق جنوبی دریای خزر کشیده شده است و پیست‌های یادشده در میان رشته‌کوه البرز، واقع در شمال تهران، پایتخت ایران قرار دارد.

این روزنامه انگلیسی همچنین به قیاس ارتفاع پیست‌های اسکی ایران پرداخت و نوشت: ارتفاع پیست‌های اسکی در این مناطق به حدی است که حتی از ارتفاع پیست‌های رشته‌کوه آلپ نیز تجاوز می‌کند.

دیلی تلگراف نوشت: ‘فیل اسمیت’ مدیر شرکت ‘اسنوورکس’ می‌گوید: اسکی‌بازی در ایران یک حس ماجراجویی را به انسان القا می‌کند که در ادغام بافرهنگ این کشور، تجربه فراموش‌نشدنی به‌حساب می‌آید.

این روزنامه به نقل از وی افزود: ما قرار است ابتدا به تهران سفر می‌کنیم و پس از توقف در آنجا، به سمت بلندی‌های رشته‌کوه البرز در شمال تهران حرکت خواهیم کرد. اسکی در ایران کمتر در خارج شناخته‌شده اما این کشور کوه‌های وسیعی دارد که دست‌نخورده و بکر است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، اولین دوره آموزشی شرکت اسنوورکس از 10 تا 18 مارس 2018 (19 تا 27 اسفند) برگزار خواهد شد و هزینه آن برای هر نفر 2 هزار و 545 پوند معادل 3357 دلار است.

دیلی تلگراف نوشت: این هزینه شامل تهیه ویزا، بلیت، محل اقامت، صبحانه ، شام و بازدید از مکان‌های دیدنی تهران خواهد بود.

این روزنامه انگلیسی افزود: شرکت ‘ماونتین هونز’ نیز تور گردشگری خود از این مناطق را از 3 تا 12مارس 2018 (12تا 21 اسفند) برگزار خواهد کرد و هزینه آن برای هر نفر، یک هزار و 300 پوند معادل یک هزار و 715 دلار خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید