محققان دانشگاه کالج لندن مطرح کردند،

سن خود را کمتر بگویید بیشتر عمر می کنید !

    کد خبر :126765

محققان دریافتند که کسانی که معتقد هستند که کوچکتر از سن واقعیشان هستند طول عمر بیشتری نسبت به کسانی دارند که احساس پیری می کنند.

به گزارش برنا ، محققان دانشگاه کالج لندن با مطالعه بر روی 6489 نفر با میانگین سنی 65/8 به میزان تاثیر احساس رضایتمندی بر طول عمر انسان ها پرداختند. بیشتر افراد شرکت کننده در این پرسشنامه معتقد بودند که کمتر از ده سال از سن خود جوان تر هستند.

جالب است که این افراد ابدا احساس نمی کردند که واقعا چند سال دارند و در پرسشنامه خود می گفتند که حداقل گمان می کنند که سه سال از سنشان کوچیکتر به نظر برسند. از سوی دیگر، تنها 4/8درصد از شرکت کنندگان گمان می کردند که ممکن است یک سال از سنشان بزرگتر باشند.

پس از گذشت هشت سال محققین دانشگاه کالج لندن با بررسی زندگی افراد شرکت کننده در این پرسشنامه دریافتند که از میان کسانی که به زندگی امیدوار بودند و سن خود را کوچکتر از سن واقعی خود می دانستند، تنها 14 درصد فوت کرده اند. این نتایج با آن دسته از کسانی که احساس می کردند بزرگتر از سنشان به نظر می آیند و یا فکر می کردند عمر زیادی نمی کنند مقایسه شد. درصد کسانی که در همین زمان مشابه از گروه دوم فوت کرده بودند 18 درصد بود.

چرا رضایتمندی همان سلامتی است؟

دانشمندان می گویند قصد دارند بهتر دریابند که چه چیزی موجب این تفاوت در نتایج و طول عمر بیشتر گروهی از افراد شده است؟

آنها با مطالعه بیشتر دریافتند داشتن یک مجموعه ی وسیع از رفتارها و عادات صحیح پزشکی ( نظیر حفظ وزن مناسب یا مشاوره مداوم پزشکی)، انعطاف پذیری بیشتر در برابر مشکلات، تسلط در حل آن ها و همچنین زندگی در میان کسانی که احساس جوانی و سرزندگی می کنند، از عواملی است که موجب شده است که این افراد سن بیشتری داشته باشند.

نحوه نگرش به زندگی و سنی که هر فرد احساس می کند دارد ( نه سن واقعی) همواره قابل تغییر است. بنابراین ممکن است عوامل مختلفی در آن موثر باشند؛ یاد آوری نکات پزشکی و ترویج رضایتمندی در میان اشخاصی که به زندگی بد بین اند و یا فکر می کنند بزرگتر از سنشان به نظر می رسند موجب تغییر نگرش آن ها به زندگی می شود.

تحقیقات جدید در زمینه شخصیت افراد و سن پیری نشان می دهد که احتمالا وجود دو رفتار در زندگی، برای طول عمر بیشتر موثر خواهد بود: وظیفه شناسی (دقت عمل) و خوش بینی

افرادی که هر دوی این صفات را دارند، بیشتر موفق به داشتن یک زندگی سالم می شوند که همین امر موجب می شود تا رسیدن به کهنسالی سالم بمانند.

انسان می تواند به خوبی به پیشگویی خود در باره ی مدت عمر خود برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید