«رؤیای مسی» در شبکه مستند

    کد خبر :126679

کارگردان مستند «رویای مسی» که قرار است از شبکه مستند راهی آنتن شود، درباره این مستند توضیح داد: این فیلم با نگاهی جدید به آرزوهای کودکان و نگاه آن‌ها به آینده، به مصاف مسی و رونالدوی خیالی می‌رود.

امید توتونچی، کارگردان مستند «رویای مسی» که شنبه (۲۹ مهر ماه) از جشنواره تلویزیونی مستند پخش می‌شود، درباره این مستند به ایسنا گفت: «رویای مسی» درباره دنیای نوجوانان و کودکان امروز است که در رویاپردازی‌های کودکانه خود، آینده‌شان را شبیه کسانی مانند مسی یا رونالدو، ستاره‌های فوتبال جهان می‌بینند.

او ادامه داد: کودکان ما تحت تأثیر جو رسانه‌ای، آینده‌ای رویایی با آرزوهای عجیب و غریب برای خود در ذهنشان می‌سازند که غالباً نمی‌توانند به آن‌ها برسند. حال سوال اینجاست که نهادهای تربیتی برای حفظ آینده‌نگری و قدرت انتخاب کودکان و نوجوانان برای آینده، چه عاملی را جایگزین این آرزوهای دست‌نیافتنی و رویاپردازی‌های زائد خواهند کرد؟

این کارگردان یادآور شد: سعی کرده‌ایم در مستند «رویای مسی» به این سوال بپردازیم که در اوضاعی که رسانه‌ها به‌ راحتی الگوهای آینده‌ی کودکان ما را می‌سازند، چگونه می‌شود نگاه واقع‌بینانه به آینده را به کودکان آموخت. مستند «رویای مسی» با سه رویکرد، مساله تربیت کودکان و نگاه آن‌ها به ساخت آینده و آرزوهای آن‌ها را بررسی کرده است؛ نخست شرایط و عللی که کودکان را در این وضعیت قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا نگاه واقع‌بینانه به آینده را از دست بدهند، سپس والدینی که اغلب آرزوهایی که خود به آن‌ها نرسیده‌اند را در کودکان خود جست‌وجو می‌کنند و در آخر مدرسه و مدیریت تحصیلی تربیتی و اینکه در طول سال‌هایی که فرزندان ما در مدرسه تربیت می‌شوند چه برنامه‌ای برای آموزش صحیح آن‌ها وجود دارد.

به گزارش ایسنا، مستند «رویای مسی» به کارگردانی امید توتونچی در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه‌ شده است و شنبه (۲۹ مهر) ساعت ۲۰ در قالب برنامه جشنواره تلویزیونی مستند از آنتن شبکه مستند سیما پخش و روز آینده ساعت ۲۴ و ۹:۳۰ بازپخش می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید