رییس اداره محیط زیست شهر تهران خبرداد

جمع‌آوری بیش از ۱۰۰حیوان وحشی از تهران

    کد خبر :126633

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه محیط زیست باید در جریان ورود و خروج و زاد و ولد حیات‌وحش در باغ‌وحش تهران باشد، از جمع‌آوری ۱۶۴ حیوان وحشی از سطح شهر تهران خبر داد.

محمدحسین بازگیر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۴ حیوان وحشی شامل پستاندار، پرنده و خزنده از سطح شهر، مراکز آتش‌نشانی و متخلفان جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: تمامی این حیوانات تحویل کلینیک پردیسان شدند تا به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: از این ۱۶۴ حیوان وحشی ۴۲ مورد وضعیت مناسبی نداشتند و آسیب دیده و ۱۲۲ مورد سالم بودند. در مجموع ۱۰۵ حیوان وحشی در زیستگاه‌های اصلی خود رهاسازی شدند و ۲۷ مورد نیز همچنان در قرنطینه هستند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه از ۱۶۴ حیات‌وحش جمع‌آوری شده در سطح شهر تهران، ۵ مورد به دلیل آسیب‌دیدگی به مراکز مجاز نگهداری از حیات‌وحش واگذار شده است و ۳۰ مورد نیز متاسفانه تلف شدند که از آن‌ها برای تکمیل بانک خون و بانک ژن حیات وحش استفاده و برخی از آن‌ها تاکسیدرمی شدند.
ضرورت ارائه گزارش ورود و خروج حیات‌ وحش باغ‌ وحش تهران به مجموعه محیط زیست

بازگیر درباره وضعیت زیست‌محیطی باغ وحش تهران واقع در مجموعه ارم توضیح داد: مسائل زیست‌محیطی انسانی مانند مدیریت پسماند و فاضلاب باغ وحش هر چند وقت یکبار بررسی می‌شود همچنین مسئولان باغ وحش مکلف هستند گزارش فصلی درباره وضعیت حیات‌ وحش حاضر در آن مکان ارائه دهند.

وی افزود: این گزارش درباره تعداد و نوع گونه‌های موجود در باغ وحش، نحوه تغذیه و نگهداری حیوانات و ورود و خروج حیات وحش و مرگ و میر آن‌ها است. باغ وحش تهران اقدامات مناسبی برای رعایت نکات زیست محیطی انجام داده است ولی برخی مشکلات جزیی وجود دارد که ما تذکرات لازم را به آن‌ها داده‌ایم.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با تاکید بر اینکه باغ وحش تهران باید ورود و خروج گونه‌های مختلف حیات وحش را به مجموعه محیط زیست اطلاع دهد، گفت: متقاضی دریافت کننده حیوانات نیز باید به ما معرفی شود تا بررسی‌های لازم را انجام دهیم.
پایش ۱۲۹۰ واحد صنعتی در شهر تهران

وی در ادامه با بیان اینکه از حدود دو ماه پیش تاکنون ۲۵۸ برنامه پایش صنایع و واحدهای صنفی، خدماتی در شهر تهران اجرا شده است، اظهار کرد: طی این برنامه توانستیم ۱۲۹۰ واحد را پایش کنیم که از این تعداد ۳۶۱ واحد اخطاریه دریافت کرده‌اند.

بازگیر با اشاره به اینکه از ۲۰۶ واحد نمونه‌ برداری شده است، تصریح کرد: ۱۰۰ واحد آلاینده رفع آلایندگی کرده‌اند و تعدادی دیگر نیز برای رفع آلایندگی مهلت گرفته‌ و برخی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران درباره نحوه‌ پایش‌ صنایع در شهر تهران توضیح داد: کارشناسان محیط زیست به واحدهای مختلف مراجعه می‌کنند و پس از بازدید از تمهیداتی که برای تصفیه فاضلاب و مدیریت پسماند به کار رفته است، نمونه برداری‌های لازم انجام می‌شود همچنین تطبیق فعالیت واحد با مجوزی که دریافت کرده و وضعیت فضای سبز آن بررسی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید