سیدحسن خمینی: هم صدایی مردم درخصوص اظهارات ترامپ ارزشمند است / آزادی به معنای ولنگاری نیست

    کد خبر :126618

تولیت حرم مطهر امام(ره) گفت: هم صدایی مجموعه کشور، مردم، شبکه های اجتماعی و جوانان، نسبت به مساله اخیر که ملیت ایرانی و استقلال سیاسی را هدف قرار داد، ارزشمند است.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی صبح پنج شنبه در سومین جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات و نشست مشترک اقتصادی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و معتمدین و کارآفرینان این شهرستان طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای انقلاب، بر توجه به علل شکل گیری انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: گاهی گرفتار مسائل روزمره می شویم، باید ببینیم چه هدفی داشتیم و چه شد و از قیاس این دو می توان گفت که مجموعه حرکت دارای توفیق بوده و یا نیست.

به گزارش بازتاب، وی ادامه داد: باید مرتبا نقطه ای که ایستادیم را با آرمان شهر خود بسنجیم، اگر بخواهیم اهداف پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی را با مرور کنیم، می توانیم ببینیم به اهداف این حرکت رسیدیم و یا موفق نشدیم.

تولیت حرم مطهر امام(ره) با بیان این که انقلاب اسلامی، یک انقلاب دینی است، گفت: انقلاب اسلامی برای احیا ارزش های دینی و نفی هرزگی شکل گرفته است، هر تلاشی باید در این مسیر باشد، که ارزش ها شکل بگیرد، باید ببینیم، هرزگی که جامعه را برای نفی آن هرزگی برانگیخت، تا چه اندازه از بین رفته است.

خمینی ادامه داد: توجه به عفت عمومی و ارزش های عمیق دینی در مقابله با نظام حاکم سلطنتی یکی از ویژگی های انقلاب بود، که باید مورد توجه قرار گیرد، یک بعد این توجه، اهمیت بر مقابله با آسیب های اجتماعی است، که در سال های گذشته مورد تاکید رهبری معظم انقلاب و مسئولین بوده است.

آزادی به معنای ولنگاری نیست

وی دومین ویژگی انقلاب اسلامی را آزادی دانست و اضافه کرد: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و مبارزه با استبداد نظام ستم شاهی، جامعه شهری و روستایی و نخبگان ما را به شدت آزرده کرده بود، تمام شبکه های تولید فکر و اندیشه در حکومت سابق مورد تهدید واقع شده بود، توجه به آزادی از مهم ترین عواملی است، که انقلابیون را وارد عرصه مبارزه کرد، البته تعریف آزادی ولنگاری نیست.

خمینی افزود: آزادی با استیفای حق تحقق می شود، این که هرکس حقی دارد، بتواند حق را بگیرد، چه فضایی در نظام شاهنشاهی وجود داشت، که آن را به یک عامل ضد آزادی تلقی می کردند و چه نکته ای به عنوان نفی استبداد در تفکر مبارزین ما وجود داشت، که وارد مبارزه شدند، باید این موارد را دائما مرور کرد، اگر نمره مطلوب گرفتیم می توانیم بگوییم به موفقیت مد نظر رسیدیم.

وی با بیان این که آزادی در بیان، آزادی در اندیشه، آزادی در رفتار، آزادی در حوزه های مختلفی که انسان ها در آن دارای حق هستند و حق حاکمیت ملی از جمله این حقوق است، گفت: این که قانون اساسی حق حاکمیت برای آراء مردم قائل است، برآمده از همین اصل است، لذا به نوعی می توان جمهوریت نظام و تعیین سرنوشت مردم را یکی از زیر بخش های این اصل قرار داد.

نوه امام راحل(ره) سومین نکته را استقلال و نفی وابستگی و نفی استعمار خواند و گفت: جامعه ما، به خصوص در سال های منتهی به انقلاب، آسیب های بسیاری از این نقطه متحمل شد و استقلال سیاسی کشور، از جهاتی زیر یوغ قدرت های خارجی است و یکی از بزرگ ترین توفیقات انقلاب اسلامی استقلال کشور بوده است.

خمینی با اشاره به تاثیر سفارتخانه های خارجی در کودتای ۲۸ مرداد و ۳۰ تیر، گفت: یکی از شعارهای آن مقطع مبارزه منفی بود و معتقد بودند به هیچ قدرتی نباید امتیاز داد، اما امروز همه تاثیرگذاران در عرصه سیاست و همه مردم نسبت به دخالت خارجی ها در مسائل ملی حساسیت دارند، به دلیل تلخی های سنگینی است، که ما از عدم استقلال در کشور کشیدیم.

وی با بیان این که استقلال سیاسی کشور نباید مورد هجمه واقع شود، گفت: ما انسان های مختلف و دارای فکر و اندیشه های مختلف هستیم، یکدیگر را نقد می کنیم، رقابت های بسیار سنگین در انتخابات داریم، اما نسبت به دخالت از بیرون در مقدرات سیاسی کشور به شدت حساس هستیم، تزلزل در سیستم های سیاسی کشور از بین رفتن یکی از دستاوردها و آرمان های بزرگ انقلاب است.

تولیت حرم مطهر امام(ره) گفت: اگر قرار باشد، هرکس، چه رییس جمهور آمریکا و چه کس دیگر از بیرون استقلال سیاسی ما را هدف قرار دهد، همه باید هم صدا باشیم، مجموعه کشور، همه مردم، شبکه های اجتماعی و جوانان، نسبت به مساله اخیر که ملیت ایرانی و استقلال سیاسی را هدف قرار داد، حساس است و نفس این حساسیت، ارزشمند است.

وی سپس با تاکید بر پیشرفت جامعه ،حساسیت نسبت به آخرت و دنیای مردم به نسبت مساوی را مهم دانست و گفت: اگر در دوران تصدی دین داران فقر توزیع شود و مشکلات اقتصادی پدید آید، آخرت مردم نیز با تهدید مواجه می شود، باید تولید ناخالص ما بالا برود، روستایی و شهری در معیشت خود آرامش ذهنی داشته باشند، این ها آرمان های انقلاب است، انقلاب آمده که جامعه پیشرفت کرده و مشکلات را شکست دهد.

خمینی در ادامه یکی از مشکلات نظام ستم شاهی را مشکل تبعیض های اقتصادی و غیر اقتصادی در جامعه دانست و گفت: اگر در جامعه فرصت های برابر برای همه ایجاد نشود و برای دستیابی به فرصت ها تبعیض وجود داشته باشد باید بگوییم که این جامعه از آرمان های اولیه خارج شده است.

وی عامل دیگر را سلامت جامعه از حیث فساد اقتصادی است و افزود: باید بگوییم بزرگترین ضربه ای که حکومت پهلوی خورد از همین ناحیه بوده است، فساد اقتصادی یک موریانه ای است که اعتماد جامعه را به بالاترین و محکم ترین نظام های سیسی از بین می برد و توجه به اینکه این فساد در هر نقطه که وجود دارد باید با آن مبارزه شود بسیار مهم است.

خلل در عوامل ۶ گانه انقلاب اسلامی به حساب دین گذاشته می شود

خمینی در ادامه گفت: ۶ عامل دینداری و نفی هرزگی، آزادی و نفی استبداد، استقلال و نفی استعمار، رفاه و نفی فقر، عدالت و نفی تبعیض و سلامت و نفی فساد را باید همواره به عنوان عوامل ۶ گانه قرار دهیم و خود را با آنها بسنجیم و به خودمان نمره بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق به اصحاب گفت: باید توجه داشته باشید که اگر در حوزه ای خللی در این ۶ بعد وجود دارد به حساب دین گذاشته می شود و لازم است که مجموعه کشور نسبت به این امور حساسیت بیشتری داشته باشد و با هر گونه هرزگی در هر کجا که به ارزش های دینی لطمه می زند مقابله کرد و به توجیه آن نپرداخت و هرکجا که دیدید آزادی های انسانی و قانونی و دینی مردم زیر سوال است آن را توجیه نکنید و نسبت به آن حساس باشید چرا که این ظلم، ظلم عامی است و باید به آن حساس بود.

تولیت حرم مطهر امام(ره) در ادامه بیان داشت: هرکجا که دیدید که استقلال کشور در میان است و مد نظر خارجی ها است با حساسیت بالا با آن برخورد کنید، خارجی ها می دانند و باید دوباره هم گفت، ما با هر موجی که بخواهد استقلال کشور را خدشه وارد کند مخالف هستیم و هر چیزی که موجب فساد باشد چه کوچک چه بزرگ و نسبت به فقر و تبعیض نیز باید با حساسیت برخورد کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: شمیران به تنهایی از نظر اقتصادی چند استان را می تواند در خودش جای دهد و از نظر فرهنگی معادل تولید کل کشور تولید علم و فرهنگ در این مجموعه باشد و قطب اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کشور است به همین جهت می تواند سهم خود را در پیشبرد اهداف و مسائل کشور ایفا کند.

بر اساس این گزارش، سومین جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات و نشست مشترک اقتصادی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و معتمدین و کارآفرینان این شهرستان با حضور عزت الله خان محمدی، فرماندار شمیرانات نعمت الله ترکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، شهاب الدین چاووشی معاون سیاسی انتظامی استانداری تهران برگزار شد.

منبع: انتخاب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید