سید احمد خاتمی: کمترین تعرضی به ایران شود تل آویو و حیفا با خاک یکی می شود / ترامپ نمی فهمد که مراکز نظامی ناموس یک ملت است

    کد خبر :126608

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا در موضوع برجام خیانت بزرگی مرتکب شد، گفت: بهانه‌های آمریکا و دشمنی با ایران برای از بین بردن دین و مکتب ماست.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در اولین یادواره شهدای مدفون در جوار بقاع متبرکه استان خراسان رضوی که پنجشنبه‌شب در امام‌زاده سید حمزه شهرستان کاشمر برگزار شد اظهار کرد: هر فضایی که فرهنگ شهادت داشته باشد در آن عطر ایثار، عشق به خدا و جان بازی عاشقانه در راه خداوند است.

به گزارش مهر وی تصریح کرد: کاشمر را از دیر زمان به‌عنوان شهر عشق به اهل‌بیت(ع) می‌شناختیم و شهری که در آن امامزاده واجب‌التعظیم دارای سند، سید حمزه(ع) قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این شهر پیکر فخر دین، اسلام و روحانیت آیت‌الله سید حسن مدرس را در خود جای داده است، اظهار کرد: کاشمر نفس معنوی عالم زاهد اخلاقی آیت‌الله مشکینی را به خود دیده است.

تجلیلی که امت اسلامی از شهید حججی کردند تجلیل از همه شهدای مدافع حرم و بلکه از همه شهیدان گرامی و عزیز بود

امام‌جمعه موقت تهران افزود: مجلس شهیدان مجلسی هدفمند است، تک‌تک کسانی که در این مجلس نورانی حاضرشده‌اند هدفشان ادامه خط و بیعت دوباره با شهیدان عزیز است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرموده‌اند «زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست» تصریح کرد: بیعت با شهیدان حفظ نظام اسلامی است و به برکت خون شهیدان عزیز حکومت سیاه طاغوت در سال ۵۷ سرنگون شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. نظامی که سرمایه‌اش خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید است و سلسله‌ای که هنوز نیز ادامه دارد.

امام‌جمعه موقت تهران با اعلام اینکه هنوز کشور معطر به عطر شهیدان مدافع حرم گفت: تجلیلی که امت اسلامی از شهید حججی کردند تجلیل از همه شهدای مدافع حرم و بلکه از همه شهیدان گرامی و عزیز بود.

۳۸ سال است در حال توطئه علیه انقلاب هستند

خاتمی تصریح کرد: دشمن ۳۸ سال است در حالا توطئه علیه انقلاب اسلامی است و در قصه برجام آمریکا خیانت بزرگی مرتکب و چهره منفور آمریکا بر جهانیان روشن شد که دولت عهدشکن و جنایت‌کار آمریکاست.

وی افزود: شهیدان از ما انتظار دارند که هوشیاری خود را حفظ کنیم و در برابر توطئه آمریکا و هم‌پیمانان آمریکا بیدار باشیم.

امام‌جمعه موقت تهران با اعلام اینکه نباید دل به اروپا ببندیم افزود: این‌ها با دین و مکتب ما طرف هستند قصه هسته‌ای، حقوق بشر و مبارزه با تروریست نیست .

وی گفت: در این مجلس با روح بلند شهیدان پیمان می‌بندیم که با جان از دین، مکتب، ولایت، اسلام و کشورمان دفاع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهیدان دشمن‌شناس بودند، گفت: بر اساس این دشمن‌شناسی‌شان وقتی فریاد امام را شنیدند وارد صحنه شدند و با افتخار از میهن اسلامی خود دفاع کردند.

خاتمی ادامه داد: صحبت رئیس‌جمهور آمریکا را ملت ما شنید و رهبری هم فرمودند صحبت‌های این آدم پست نیازی به جواب ندارد اما نیاز به هوشیاری دارد چون چند مطلب نادرست از سوی آن‌ها گفته شد که برای بصیرت افزایی شما لازم است بدانید.

وی افزود: اولین حرف آن‌ها این است که باید مذاکره مجدد انجام شود و برخی گفته‌اند توافق ثانویه به‌گونه‌ای است که این توافق سرجایش، توافق دیگری هم داشته باشید که مسئولان ما یک‌صدا می‌گویند مذاکره و توافق دیگری در کار نیست شما در این مذاکره خیانت و عهدشکنی کردید.

امام‌جمعه موقت تهران در ادامه گفت: حرف دیگری که در توافق ثانویه دنبال آن هستند از بین بردن قدرت دفاعی ایران است که در برجام اسمی از قدرت دفاعی ایران نداشتیم و نخواهیم داشت و ملت ایران اجازه این کار را نمی‌دهند.

به دنبال بمب اتم نیستیم

وی با بیان اینکه ما بمب اتم نمی سازیم نه از ترس، بلکه دین ما مخالف سلاح کشتار جمعی است اظهار داشت: آنچه در بازدارندگی و دفاع از کشور لازم باشد به فضل خدا تهیه می کنیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه به صراحت می گوئیم موشک های بالستیک هزار کیلومتری و دو هزار کیلومتری داریم و برای بازدارندگی شما وحشی های عالم چنین موشک هایی لازم است که از ترس این موشک ها شب ها خوابتان نبرد و بدانید اگر بخواهید چپ به نظام اسلامی نگاه کنید و کمترین تعرضی داشته باشید تل اویو و حیفا با خاک یکی می شود تصریح کرد: این راهی است که شهیدان پیش روی ما گذاشته اند.

قدرت دفاعی قابل مذاکره نیست و به کوری چشم دشمنان اقدامات این بخش را ادامه می دهیم و با تمام وجود از سپاه و دیگر نیروهای مسلح حمایت خواهیم کردوی همچنین با بیان اینکه در این راستا سپاه ما را می کوبند و به صراحت این رئیس جمهور تازه به دوران رسیده و نپخته می گوید باید تحریم های سرسختی را به ایران وارد کنیم گفت: سپاه بازوی پرتوان ملت است همانند همه نیروهای مسلح؛ همانطور که امام گفت «اگر سپاه نبود کشور نبود» و فرمودند «ای کاش من سپاهی بودم» و رهبری تاکید کردند «سپاه پاسداران به فضل الهی همچنان یک هدیه الهی به ملت ایران است».

وی با اعلام اینکه مسئولان اعلام کردند این قدرت دفاعی قابل مذاکره نیست و به کوری چشم دشمنان اقدامات این بخش را ادامه می دهیم و با تمام وجود از سپاه و دیگر نیروهای مسلح حمایت خواهیم کرد گفت: رئیس جمهور بی عقل و تازه به دوران رسیده آمریکا نمی فهمد که مراکز نظامی ناموس یک ملت است و ملت غیوری مثل ایران ناموسش را در اختیار دیگران قرار نمی دهد و پای هر کسی که به حوزه ناموس یک ملت قدم بگذارد را قاطعانه خواهد شکست.

خاتمی بیعت با شهیدان را بیعت با بصیرت، مقاومت و خستگی ناپذیری دانست و تصریح کرد: دشمن در پی این است که ملت ایران را خسته کند ولی دشمنان بدانند ملت ایران ملتی است که خسته نخواهد شد ولی دشمنانش را خسته خواهد کرد.

لزوم مقاومت در برابر دشمن

وی با اعلام اینکه قرآن می‌گوید با مقاومت دشمنانتان ناکام می‌مانند شما صبوری پیشه کنید و خسته نشوید چراکه مکرشان ذره‌ای به شما آسیب وارد نمی‌کند؛ افزود: در این مقاومت نیاز به عنصر ولایت مداری داریم و در این گردنه و پیچ خطرناک، مهم و کلیدی نقش ولایت نقش اساسی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب با بصیرتی الهی و هوشیاری به‌خوبی این کشتی را به ساحل می‌رانند. خط فقط خط ولایت است مسیر حق فقط مسیر ولایت است و مسیری که شهیدان عزیز پیش روی‌مان گذاشته و روشن است مسیر ولایت مداری است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در فضای جنگ نرم فرهنگی قرار داریم و آن‌ها می‌خواهند با شایعات علیه انقلاب و مسئولان رده‌بالای انقلاب به هدف شیطانی خود برسند گفت: اساس شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه و سایت‌های اینترنتی و کانال‌های تلگرامی که با خدا و دین قهر هستند بر دروغ‌گویی و شایعه‌سازی است ولی با بصیرت مردم نقشه‌های آن‌ها رسوا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت این است که مأیوس و خسته نشوید افزود: ملت بزرگ ایران کار بزرگی انجام داد زیرا شکستن ابهت استکبار در دنیا کار کوچکی نبود که این را شهیدان و همراهان شهدا سامان دادند و می‌خواستند خاورمیانه بزرگ و جدیدی تشکیل دهند که نوکر امریکا باشد و لبنان در مشتشان باشد ولی با تدبیر ایران نشد. میلیاردها دلار خرج کردن عراق در دستشان باشد و مقاومت را در سوریه بشکنند اما نتوانستند.

وی افزود: کسانی که سازش می‌کنند هزینه می‌پردازند به‌گونه‌ای که ترامپ نصف ثروت عربستان را به غارت برد ولی احسنت بر ملت ایران که مبارزه می‌کند و هزینه عظمت استقلال خود را خواهد پرداخت و این راه و مسیر تا زنده‌ایم و تا نسل بعد ما تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید