متهمان پرونده روغن پالم تبرئه شدند

    کد خبر :126576

شاکی پرونده روغان پالم از بسته شدن این پرونده پس از ۳ سال و اندی پیگیری و تبرئه متهمان خبر داد.
مصطفی ترک همدانی با اعلام این خبر گفت که هرچند به دلیل مجرمانه نشناختن ترک فعل نظارت، متهمان تبرئه شدند اما در چند جلسه تشکیلی و تفهیم اتهام و اخذ دفاعیات از متهمان شامل معاون غذا و داروی وزارت بهداشت و روسای سابق و اسبق سازمان استاندارد مشخص شد که اگر رسانه‌ها به ماجرای پالم ورود نمی‌کردند، هنوز نیز باید شاهد وجود روغن پالم در شیر خوراکی خردسالان و کهنسالان می‌بودیم.

به گزاش نامه نیوز این وکیل دادگستری که شاکی پرونده موسوم به روغن پالم هم محسوب می‌شود افزود: دستور وزیر بهداشت در برچیده شدن این بساط ، مایه افشای این کار زشت شد. هرچند که هنوز هم در لبنیات از این روغن مضر استفاده می‌شود.

ترک‌همدانی گفت: ثانیاً متهمان در دفاع از خود صداقت نداشتند و عملاً پس از شکایت شکات بالا، اقدام به شکایت و تشکیل پرونده قضایی علیه کارخانجات متخلف لبنی کردند اما با این وجود متهم ردیف اول که مدیریت سازمان غذا و دارو را به عهده داشت، حاضر به اجرای دستور قضایی مبنی بر معرفی متخلفان به مردم نشد. این در حالیست که به موجب قانون راجع به مواد خوراکی و آشامیدنی ، وزارت بهداشت مکلف به معرفی کارخانجات متخلف است.

شاکی پرونده روغن پالم گفت: نکته مهم اینکه در قوانین کشور، عدم نظارت و قصور در نظارت بر اموری حیاتی مانند نظارت بر خوراک و داروی مردم، مجرمانه تلقی نمی‌شود( مانند ماده 688 قانون مجازات اسلامی) و متهمین با این ترفند از چنگ قانون گریختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید