تاکسی ویژه معلولان در مشهد مقدس راه‌اندازی می‌شود

    کد خبر :126560

مدیرعامل تاکسیرانی مشهدمقدس گفت: تاکسی ویژه معلولان به زودی در مشهد مقدس راه‌اندازی می‌شود.

سید مهدی علوی مقدم در گفت‌وگو با تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به برنامه‌های تاکسیرانی مشهد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ویژه این سازمان راه‌اندازی پرداخت الکترونیکی بهای تاکسی در مشهد است که این موضوع بعد از 8 سال پیگیری در شهرداری به نتیجه رسیده است.خوشبختانه در حال حاضر قرارداد این پروژه منعقد شده و ظرف ماه جاری این تجهیزات در تعدادی از تاکسی‌ها به صورت پایلوت نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: تا پایان سال جاری نیز تمام تاکسی‌های شهر مشهد به این سیستم مجهز خواهد شد. مسافران با استفاده از این سیستم می‌توانند توسط کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب و من‌کارت خود بهای تاکسی را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در این سامانه سیستم مدیریت اعزام و سیستم محاسبه نرخ نیز گنجانده شده است. نخستین هدف‌گذاری سال جاری، راه‌اندازی تاکسی گردشگری است.همچنین جهت ارائه سرویس توانیابان و معلولان نیز قراردادی به منظور استفاده از تاکسی‌های ون مخصوص منعقد شده که به زودی عملیاتی خواهد شد.

علوی مقدم بیان کرد: ارائه سرویس‌های ویژه مانند بانوان، VIP و… و همچنین استفاده از تاکسی‌های آریو و هایس در ناوگان به منظور تنوع از دیگر هدف‌گذاری‌های سال جاری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در زمینه نوسازی ناوگان نیز گفت: سازمان تاکسیرانی مشهد یکی از موفق‌ترین سازمان‌ها در زمینه نوسازی ناوگان است به گونه‌های که طی 2 سال گذشته، 4700 دستگاه تاکسی نو به چرخه فعالیت وارد و 500 دستگاه تاکسی فرسوده را از رده خارج شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به جهت وجود اختلاف بین خودروساز و بانک‌ها نزدیک به 2 ماه است که نوسازی تاکسی‌ها متوقف شده لذا شهردار مشهد با وزارت کشور مکاتباتی در این زمینه انجام داده که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر نوسازی در سال جاری ادامه پیدا کند.

علوی‌مقدم در ادامه به برگزاری برنامه‌های آموزش و ارتقای هویتی و فرهنگی تاکسیرانان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مجموعه تاکسیرانی ارتباط مستقیمی با مردم دارد و نیاز دارد جهت تکریم شهروندان و زائران سطح آموزش تاکسیرانان را ارتقاء دهد؛ در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی دقیقی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش به تاکسیرانان، 400 درصد رشد داشته عنوان کرد: از جمله مباحث مهم آموزشی فرهنگ میزبانی و آموزش زبان‌های عربی و انگلیسی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: اگر تاکسیرانان بتوانند در فضای رقابتی تاکسی‌های اینترنتی، خدمات خود را ارتقاء دهند قطعا شهروندان مانند گذشته به تاکسی‌های زرد و رسمی اعتماد خواهند کرد.

وی در زمینه هوشمندسازی در سازمان تاکسیرانی گفت: راه‌اندازی سامانه جامع به منظور تمدید پروانه، نظارت و بازرسی و…، سامانه حمایت جهت ارائه خدمات رفاهی، آموزشی، بهداشتی و راه‌اندازی شبکه تلگرام «تاکسی سلام» از جمله اقدامات انجام شده در حوزه هوشمندسازی است.همچنین در حال حاضر تمامی فرآیندهای سازمان از جمله حوزه انضباطی، انتخاب شرکت‌ها، اعزام تاکسی‌ها، صدور پروانه و… ضابطه‌مند شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید