آماده‌باش مرز خسروی برای مراسم اربعین

    کد خبر :126548

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه از انجام طرح‌های ویژه با هدف تأمین ایمنی زائران اربعین امسال خبرداد و گفت: مرز خسروی آماده پذیرایی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین است.

بهمن خسروانی از تمهیدات گسترده برای برگزاری مراسم اربعین امسال خبر داد و اظهار داشت: براساس تقسیم‌بندی انجام شده در مرکز، در ایام اربعین امسال 500 هزار تن از زائران هفت استان کشور از مرز رسمی خسروی عازم کربلای معلا می‌شوند و به همین دلیل تمهیدات ویژه‌ای برای بهسازی و تأمین تجهیزات این مرز انجام‌ شده است.

وی عنوان کرد: 90 چشمه سرویس بهداشتی در پایانه مرزی خسروی با اعتبار 15هزار میلیون ریال با هدف حفظ بهداشت زائران تأسیس‌ شده است و افزود: تعداد گیت‌های عبورومرور پایانه مرزی خسروی از 24 کاربر به 58 کاربر با اعتبار 4000 میلیون ریال افزایش ‌یافته است.

خسروانی با اشاره به اینکه اقدام‌های مهمی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پذیرش و اعزام زائران از مرز رسمی خسروی انجام‌شده است گفت: حمل، نصب و راه‌اندازی برج روشنایی پایانه مرزی خسروی با اعتبار 300 میلیون ریال و همچنین خرید، حمل و نصب منبع آب پایانه مرزی خسروی با اعتبار 2000 میلیون ریال از دیگر برنامه‌های اجرا شده برای تجهیز مرز خسروی بوده است.

وی با بیان اینکه به‌طور معمول هر ساله بیشترین حجم تردد و جابجایی از پایان روز اربعین شروع و تا دو هفته بعد در مسیر برگشت ادامه خواهد داشت، گفت: تمامی امکانات رفاهی برای زائران در مسیرهای استان تحت نظارت و کنترل کیفی قرار دارد.

خسروانی از خط‌ کشی راه‌های حوزه استحفاظی استان به میزان 1050 کیلومتر خبر داد و افزود: در عین‌حال تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی به میزان 400 مترمربع و آشکارسازی 86 نقطه به همراه اصلاح هشت نقطه پر تصادف از جمله اقدامات انجام ‌شده با هدف حفظ ایمنی زائران است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه همچنین از نصب، راه‌اندازی و نگهداری 400 چراغ چشمک‌زن و تهیه حمل و نصب حفاظ بتنی نیوجرسی به میزان 2/2 کیلومتر به همراه تهیه و نصب حفاظ فلزی هند ریل برای 42 دستگاه پل خبرداد و گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین با هدف آمادگی هر چه بیشتر راه‌های استان تلاش شد تا با استفاده از تجربه های سال‌های گذشته هیچ نقطه‌ای بدون نوسازی باقی نماند.

خسروانی افزود: همزمان با روکش آسفالت و رگلاژی به میزان 89 کیلومتر و لکه‌گیری به میزان بیش از 31 هزار هکتار، تعمیرات اساسی 10 دستگاه پل بزرگ و 232 مورد ابنیه فنی نیز آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان عنوان کرد: با هدف حفظ امنیت زائران و خدمات‌دهی مطلوب 15 اکیپ گشت راهداری تشکیل و 15 اکیپ مدیریت بحران در مرکز استان آماده خدمات‌رسانی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید