این نامش «مشاجره» است نه «مناظره»/ عده ای از روی حسودی رئیسی را وارد انتخابات کرده اند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۱۳
    کد خبر :12654
آقای رئیسی انسان ارزنده ای است اما یک عده از روی حسودی او را وارد این مسیر کردند. آوردن رئیسی در این صحنه از روی دوستی و مودت نیست. به دلیل این که احتمال یک آینده روشن تری برای ایشان متصور بود، باندهای بسیار موذى متصل به قدرت و ثروت او را جلو انداختند و متاسفانه آقاى رئیسی هم استقبال کرد.

یک فعال سیاسی با انتقاد نسبت به شیوه مناظره ها نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: این چیزی که می بینیم بیشتر مشاجره است تا مناظره، هر کسی می آید دست روی فقر مردم می گذارد؛ چرا از نردبان فقر مردم بالا می روید در صورتی که خودتان به قله های ثروت رسیده اید. اشکال ندارد؛ فقط به مردم بگویید که چگونه به این ثروت ها دست پیدا کرده اید.

حسن بیادی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص مناظره های انتخاباتی نامزده های ریاست جمهوری، گفت: متاسفانه چیزی که ما می بینیم بیشتر مشاجره است تا مناظره، یعنی مناظره کنندگان با هدف نقد برنامه های رقیب پشت میز مناظره نمی نشینند بلکه با این انگیزه می آیند که دیگران را  تخریب تخریب کنند.

وی ادامه داد: در ورزش اگررقبا خلاف مقررات عمل کنند، توسط داور خطا گرفته می شود و در صورت لزوم جریمه می شوند. در اینجا هم همین است؛ کسی حق ندارد با روش های نامردی رقیب را از صحنه بیرون کند. اما متاسفانه چندین سال است که این اتفاقات در انتخابات و مخصوصاً در مناظره ها رخ می دهد. علت آن هم این است که لفظ مناظره را خوب تبیین نکرده اند. این کاری که دوستان انجام می دهند نامش مشاجره است نه مناظره

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی تاکید کرد: در این مناظره ها بعضاً مشاهده می شود که شخصی آبروی رقیب خودش را می برد و شخص مقابل هم مقابله به مثل می کند. مناظره ها می تواند برای توسعه فرهنگ اخلاق و دین بسیار موثر باشد. در این مناظره ها می توان گذشت و لیاقت را خوب تعریف کرد.

وی افزود: ببینید هر کسی که می آید دست روی فقر مردم می گذارد. آقایان چرا از نردبان فقر مردم بالا می روید در صورتی که خودتان به قله های ثروت رسیده اید؟! اشکال ندارد؛ فقط به مردم بگویید که چگونه به این ثروت ها دست پیدا کرده اید؟!

بیادی در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر من این تیمی که در حال حاضر از طرف اصولگرایان  بسته شده  است اگر به نفع رئیسی کنار نروند حتما آقای روحانی رای می آورد، اما اگر در نهایت  رقابت بین آقای روحانی یکی از اصولگرایان شکل بگیرد احتمال این که انتخابات به دور دوم کشیده شود زیاد است. اما اگر دو اصولگرا در رقابت بمانند احتمال این که آقای روحانی با رای کم پیروز شود وجود دارد.

وی ادامه داد: البته باندهای قدرت و ثروت با روش های مختلف بد اخلاقی، اجازه حضور  انسان های متدین، آبرودار و با تجربه انقلابی را در عرصه انتخابات نمی دهند. ما بسیار انسان های بزرگی داریم که در کارهای کوچک کار می کنند؛ فقط به خاطر این که نمی خواهند آبرویشان را ملعبه باندهای قدرت و ثروت کنند.

بیادی همچنین در خصوص احتمال کنار کشیدن ابراهیم رئیسی در صورت مطلوب نبودن نظرسنجی ها گفت: آقای رئیسی انسان ارزنده ای است اما یک عده از روی حسودی او را وارد این مسیر کردند. آوردن رئیسی در این صحنه از روی دوستی و مودت نیست. به دلیل این که احتمال یک آینده روشن تری برای ایشان متصور بود، باندهای بسیار موذى متصل به قدرت و ثروت او را جلو انداختند و متاسفانه آقاى رئیسی هم استقبال کرد. اما کسانی که این طراحی ها را می کنند، هنوز مردم را نشناخته اند. مردم چندین دوره جواب این تمامیت خواهان پشت پرده را داده اند و این دوره هم خواهند داد. اگر چه آقای رئیسی انسان با فضیلت و خدوم و از دوستان این حقیر است، من ایشان را بسیار دوست دارم و اعتقاد دارم شأن منصب ایشان در تولیت استان قدس رضوى از ریاست جمهوری بالا تر است.

وی تاکید کرد: این باندها از این کار دو منظور دارند؛ اگر رئیسی رئیس جمهور شد که استفاده خودشان را می برند چرا که با غوطه ور شدن ایشان در مشکلات روزمره و پاسخگو بودن تمام معضلات گذشته دیگر امید و توانى براى آینده نخواهند داشت و علاوه بر آن کاندیدایشان رئیس جمهور شده است. اگر هم نشد باز به هدفشان رسیده اند و استفاده خودشان را از شکست ایشان می برند.

نائب رئیس سابق شورای شهر تهران در خصوص احتمال کنار کشیدن قالیباف به نفع رئیسی اظهار کرد: با این که به قالیباف نقد دارم اما اگر به نفع رئیسی کنار برود نشان میدهد که این باندها باز هم به ایشان کلک زده اند و این یک  ظلم مضاعف است. اگرچه بنده بسیارى از مسائل پیش رو را براى بعضى از نزدیکان ایشان تحلیل و به نقاط کلیدى آن توجه داده ام.

حسن بیادی در پاسخ به سوال انتخابات این دوره با دوره های گذشته ای که رئیس جمهور مستقر کاندیدا بود، چه تفاوت هایی دارد، اظهار کرد: این دوره هم مثل دوره های گذشته و مثل بیشتر انتخابات دنیا ریاست آقای روحانی دو دوره ای خواهد بود، در غیر این صورت آقای رئیسی و قالیباف و میرسلیم سه نفره وارد انتخابات نمی شدند. اگر قصد یک دوره ای کردن روحانی جدی بود یک کاندیدای قوی معرفی می شد و همه از او حمایت می کردند.

وی تصریح کرد: اما این که سعی بر این باشد روحانی با رأی حداقلی رئیس جمهور شود، قصد خاصی  نیست بلکه طبیعت انتخابات این گونه است. چون در دورهای دوم میل به مشاررکت مردم در انتخابات کمتر می شود. از فعالیت هایی که دوستان برای کاندیداها اصولگرا می کنند، بوی مشارکت حداقلی مردم به مشام میرسد چون حیات، ممات و بقای این آقایان در حضور حداقلی مردم است علیرغم این که خواسته مقام معظم رهبری همیشه مشارکت حداکثری مردم بوده است.

وی در مورد این که چه کسانی با چه هویتی خواهان مشارکت حداقلی مردم در انتخابات هستند، گفت : این ها باندهای متصل به ثروت و قدرت اند؛ باند در علم مدیریت به سازمان های غیر رسمی اطلاق می شود. این ها در حال حاضر احساس خطر کرده اند.

این تحلیل گر اصولگرا در مورد مستقل شرکت کردن نامزدهای جناح اصولگرا و کمرنگ شدن جمنا ابراز داشت: نه تنها  رئیسی بلکه میرسلیم هم خودش را مستقل معرفی کرده است. این نشان می دهد که رژیم رفتاری و سیاسی جمنا تحکمی و تمامیت خواهانه بوده است و همه گروه های جامعه بزرگ اصولگرائى را در بر نمی گرفت. همین موجب شد بعد از رای گیری خیلی از اعضای جمنا به نتیجه و عملکرد اعضای اصلی اعتراض کنند. به نظر من در برگزارى انتخابات جمنا  کارها از پیش تعیین شده بود. به طوری که با نتایج بدست آمده حتی حداقل های ارزش و شایسته سالاری را در نظر نگرفته بودند به همین خاطر من از اول هم جمنا را تحریم کردم و در جمعشان حاضر نشدم.

وی  در پایان گفت:  اعضای جمنا یک کار غیر قانونی کرد و خودشان را به عنوان جامعه اصولگرایی معرفی کردند در صورتی که این گونه نبود؛ اکثریت جامعه بزرگ اصولگرایی مخالف حرکت جمنا بودند، ولی چون این جمع توسط یک سری گروه های تمامیت خواه وبا توهم داشتن قدرت شکل گرفته بود، کارهایشان را انجام دادند. اما در حال حاضر همه فعالیت های آن ها  زیر ذره بین تحلیلگران و رسانه ها است. آن ها باید بگویند از کجا هزینه این تشکیلات را آوردند، این تصمیماتی که گرفتند چرا به شکست مواجه شد، چرا علنی اعلام نمی کنند که شکست خورده اند و حمایت از دو نامزد رقیب در علم و عالم سیاست یعنى چه؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید