رژیم غذایی موز صبح!

    کد خبر :126468

آماده خوردن موز باشید! اما این همه‌ی چیزی نیست که در این برنامه خواهید خورد.

رژیم غذایی موز صبح که به عنوان رژیم آسا موز نیز شناخته می‌شود، توسط زن و شوهری در ژاپن پایه‌ گذاری شده است: سومیکو وآتانابه یک داروساز و متخصص طب پیشگیری است. شوهر او، هاماچی، در طب سنتی چینی تحصیل کرده است و در آکادمی مراقبت از بدن ژاپن نیز شغل مشاوره را دارد.

این رژیم شما را به خوردن میوه تشویق می‌ کنید، از سطوح گرسنگی و سیری خود آگاه باشید و شام را در ساعت ۸ شب میل کنید. برنامه‌های غذایی سخت یا شمارش میزان کالری در این رژیم وجود ندارد. برای نهار و شام، شما باید چیزی که همیشه میل می‌ کردید را میل کنید، اما زمانی که ۸۰% سیر شدید دست از غذا بکشید و دسر را به بعد از شام موکول کنید.

این برنامه رفتن به رختخواب را در اواسط شب توصیه کرده و بر روی اهمیت خواب خوب شب و همچنین نگهداری یک مجله‌ی رژیم غذایی تأکید می‌کند.

در این رژیم شما می‌توانید به سادگی وزن کم کنید زیرا مقدار کمتری کالری مصرف می‌ کنید. در کنار نظریه‌ ها، هیچ مدرکی دال بر اثبات مؤثر واقع شدن این رژیم وجود ندارد.

چه چیزی می‌ توانید و چه چیزی نمی‌ توانید بخورید

نسخه‌های مختلفی از این رژیم وجود دارد اما موضوع همگی آن‌ها یکسان است. برای صبحانه، شما موز می‌خرید و آبی با دمای اتاق را می‌نوشید. موز باید خام باشد، هیچ‌ گاه پخته یا یخ‌ زده نباشد. شما می‌ توانید میوه‌ی دیگری را جایگزین کنید اما فقط یک نوع در هر وعده‌ی غذایی. اگر هنوز گرسنه هستید، ۱۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس می‌ توانید چیزی دیگری را میل کنید.

برای وعده‌های غذایی نهار و شام شما به‌ طور معمول غذا می‌ خورید. این رژیم می‌ گوید شما می‌ توانید هر آنچه می‌ خواهید را میل کنید اما خوردن غذای ژاپنی به ویژه برنج را برای نهار توصیه می‌ کند. در بعد از ظهر هر روز فقط مجاز به خوردن یک میان وعده هستید که در این میان فقط خوردن شیرینی مجاز است.

این رژیم همچنین اجتناب از خوردن لبنیات و بستنی را در اغلب اوقات توصیه می‌ کند.

سطح تلاش: پایین

شما نیازی به تغییر اساسی آنچه می‌خورید یا کاهش میزان وعده‌های غذایی ندارید. شما باید خوردن لبنیات را قطع کنید و روی زمان آغاز احساس سیری خویش متمرکز شوید.

محدودیت‌ها: این برنامه بسیار انعطاف‌ پذیر است اما آنچه در صبحانه میل می‌کنید را به خوردن موز یا نوع دیگری از میوه محدود می‌ کند.

پخت‌ وپز و خرید: شما می‌ توانید مطابق معمول آشپزی کرده یا بیرون از منزل غذا بخورید.

مواد غذایی یا غذاهای بسته بندی شده: خیر.

جلسات حضوری: خیر.

ورزش: این برنامه روزانه انجام مقداری پیاده‌ روی را به شما توصیه می‌کند.

آیا محدودیت‌ها یا اولویت‌هایی برای رژیم غذایی وجود دارد؟

این برنامه به قدر کافی برای گیاه‌خواران و افراد دارای محدودیت‌های رژیم غذایی انعطاف‌ پذیر است.

نکته دیگری که باید بدانید

هزینه: هیچ غذای خاصی در این رژیم مورد نیاز نیست. حتی ممکن است شما مقداری پول پس‌انداز کنید زیرا موز میوه‌ای ارزان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید