محتشمی پور: لغو کنندگان کنسرت‌ها، مدعی محدویت در عرصه فرهنگند

    کد خبر :12644

فخرالسادات محتشمی‌پور فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی با بیان اینکه این روزها در سخنرانی‌های روحانی حرف‌هایی را می‌شنویم که در چهار سال گذشته نمی‌شنیدیم گفت: فصل انتخابات فرصتی برای نقد و گفت و گو برای درک متقابل و حل مشکلات است.

فخرالسادات محتشمی‌پور شامگاه دوشنبه در گردهمایی حامیان حسن روحانی که در ستاد انتخاباتی بانوان این جریان برگزار شده‎بود اظهار کرد: خوشبختانه با معجزه گفت و گو، تعامل با دنیا اتفاق افتاد و لازم است که در فضای داخلی نیز به گفت و گو باور داشته و سعی کنیم از این ابزار برای رفع مشکلات خود استفاده کنیم اما گروهی هستند که تن به گفت و گوی ساده، سالم و سازنده نمی‌دهند؛ اینها همان کسانی هستند که قدر ایده‌ی گفت وگوی تمدن‌ها در فضای بین المللی را ندانستند.

وی با بیان اینکه سید محمد خاتمی رییس دولت هشتم از عرصه فرهنگ به ریاست جمهوری رسید و در دوران ریاست جمهوری او هنر معنی واقعی خود را در بخش‌های مختلف سینما، تئاتر، موسیقی و … در کشور پیدا کرد گفت: در این دوره همه حوزهای هنری فعال شدند و ارزش هنرمان روز به روز افزایش یافت و هنرمندان فرصت و مجال بالندگی بیشتر را پیدا کردند.

محتشمی‌پور بیان کرد: متاسفانه شانیت هنرمندان پس از دوره اصلاحات از دست رفت زیرا بی‌هنرانی بر سرکار آمدند که قدر هنر را نمی‌دانستند و خوشبختانه پس از این هشت سال مجدد دولت تدبیر و امید، آشتی با عرصه هنر را به جامعه فرهنگ دوست ایرانی هدیه کرد.

وی گفت: مجال اعتلای هنر برای زنان و مردان ایرانی در دولت روحانی فراهم شد هر چند محدودیت‌ها همچنان باقی بود چرا که در کشور ما دولت همه چیز نیست و همه شانیت‌ها را به لحاظ اجرایی ندارد و دستش بسته است زیرا نهاد‌های موازی در کنار آن وجود دارد که هر از گاهی ممانعت‌هایی را ایجاد می‌کنند.

این فعال سیاسی توضیح داد: همانطور که در بخشی از مناظره تلویزیونی مشاهده شد و روحانی نیز تاکید کرد اجرای یک کنسرت از دولت جمهوری اسلامی مجوز رسمی دریافت می‌کند اما به راحتی مانع برگزاری آن می‌شوند و بعد همین‌هایی که کنسرت را لغو می کنند به خودشان جرات می‌دهند تا بگویند محدویت در عرصه فرهنگ وجود دارد.

وی ادامه داد: مساله تاسف بار دیگر این است که خزانه پر و اندوخته‌ای که‌ در دوره اصلاحات در اختیار دولت بعدی قرار داده شد خالی شد و به دولت روحانی رسید لذا طبیعی است که نارضایتی‌هایی در این زمینه به وجود آید.

محتشمی‌پور توضیح داد: همچنین برجام گشایش‌هایی را در حوزه های مختلف ایجاد کرد که مهمترین آنها آرامش و امنیتی است که ایران در فضای بین المللی پیدا کرد و در داخل ثبات نسبی اقتصادی ایجاد شد که مهار تورم را در پی داشت.

وی افزود: البته همه خواسته‌ها و منویات برجام نیز محقق نشد و همه دستاوردهای آن امروز برای ما قابل مشاهده نیست اما بالاخره گام نخست برداشته شد و گام های بعدی متناسب آن باید برداشته شود به شرط آنکه کارشکنی و سنگ اندازی نشود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به فضای انتخابات و رد صلاحیت ها گفت: نامزدهایی از سد نظارتی شورای نگهبان گذشتند و امکان رقابت پیدا کردند اما اینکه این سد تا کی بر قرار است مساله ایست که امیدواریم در گذر ایام حل شود.

محتشمی‌پور با اشاره به دلایل رای دادن به روحانی در این دوره از انتخابات اضافه کرد: مهمترین دلیل من برای رای دادن به روحانی به فرجام رساندن برجام است؛ هیچ جا مثل خوزستان و دیگر استان های مرزی معنی برجام را با عمق زیاد درک نمی‌کنند هر چند موضوع جنگ و تبعات جنگ همه ایران را متاثر خودش کرد ولی به طور طبیعی این استان و برخی استان ها بیشتر این مساله را درک کردند.

وی افزود: در دولت نهم و دهم متاسفانه شرایط تحریم روز به روز بیشتر می شد و تحریم های بانکی و نفتی و مسایل این چنینی به شدت کشور را تحت تاثیر قرار داده بود به عنوان مثال کمبود دارو مسایل حادی را برای سلامت و حفاظت از جان شهروندان ایجاد کرده بود.

این فعال سیاسی ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم که در دولت گذشته، ارز دارویی صرف ماشین‌های وارداتی لوکس شد و خیابان‌های تهران و کلان‌شهرها در معرض جولان پورشه‌های گران قیمت بود.

وی تاکید کرد: ما در ۲ قدمی جنگ بودیم و متاسفانه این موضوع را با افتخار عنوان می‌کردند در حالی که ما متعهد بودیم مسایلی را رعایت کنیم تا جامعه جهانی نسبت به ایران احساس خطر نکند.

محتشمی‌پور ادامه داد: بحث ایران هراسی در آن روزگار به شدت مطرح بود اما اکنون خوشبختانه جریان مذاکرات تغییری را در شرایط بین المللی ایجاد کرد که برای همه غیرقابل تصور بود.

پس از این نشست فخر السادات محتشمی پور در ستاد دانشگاهیان حامیان روحانی، ستاد انتخاباتی روحانی در اهواز، ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت اسلامی خوزستان و ستاد فرهنگیان حامی روحانی نیز حضور پیدا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید