تبدیل شرکت‌های‌ کاغذی به بنگاه‌های کلاهبرداری در پنج دقیقه!

    کد خبر :126357

بر خلاف دفاتر کار واقعیِ شرکت های واقعی، این تلفن گویا در یک سرور مستقر است و بسته به عددی که برایش ارسال می‌کنید، تماس شما را به شماره تلفن همراه یا ثابت افراد دیگر دایورت می‌کند و در حین انجام این پروسه، با ترفندهایی مانند پخش موزیک، مانع می‌شود فرد تماس گیرنده پی به دایورت شدن تماس ببرد.

در حالی که شمار زیادی از کلاهبرداران در کشورمان به کمک تلفن، شهروندان را سرکیسه می‌کنند و راهکاری برای برچیدن بساط این نوع از کلاهبرداری به کار بسته نشده، به تازگی مجموعه‌هایی دایر شده که می‌توانند انقلابی در کلاهبرداری‌های تلفنی و حتی ورای آن در کشورمان به وجود آورند!

به گزارش تابناک؛ از جمله این مجموعه‌ها، شرکتی ا‌ست که خدمات «دفتر مجازی» ارائه می‌دهد و شعار کلیدی آن، «در 5 دقیقه صاحب دفتر کار شو!» است. دفتر کاری که به شماره تلفن های تهران مجهز است، تلفن گویا دارد و از همه مهم تر، یک منشی پاسخگوی تماس های ورودی به آن است و وظیفه پاسخ به مشتریان و ارتباط افرادی که تماس می‌گیرند با مدیر دفتر و دیگر بخش ها را عهده دار است.

البته این دفتر نه وجود خارجی دارد و نه به دفتر واقعی دیگری مرتبط است و همه این امور، توسط سیستم های خودکار و به مدد برخی قابلیت های ساده تلفنی، مثل قابلیت دایورت کردن تماس (انتقال تماس) انجام می‌شود و تنها واقعیت موجود در این مجموعه ها، یک منشی و مشتریانی هستند که از این خدمت آنلاین خاص بهره می‌گیرند.

به این صورت که مشتریان این مجموعه ها به ازای پرداخت مبالغی، یک خط تلفن می‌خرند که این خط به مجموعه میزبان (فروشنده این خدمات) مرتبط می‌شود و در آنجا به اتصال به سیستمی، دفتر کار خلق می‌شود! دفتر کاری که هرکس به شماره تلفن آن زنگ بزند، به سامانه پاسخگوی گویا متصل شده و پیامی با این مضمون خواهد شنید:

«با سلام و تشکر از تماس شما با شرکت … [نام شرکت یا هر عنوانی که مشتری تقاضا کند در این جای خالی قرار گیرد]؛ جهت ارتباط با واحد فروش عدد 1، واحد پشتیبانی عدد 2، مدیریت عدد 3 و ارسال فکس عدد 4 را فشار دهید. در صورتی که تمایل دارید با کارشناس مرتبط شوید، عدد 0 را شماره گیری نمایید.»

این در حالی است که بر خلاف دفاتر کار واقعیِ شرکت های واقعی، این تلفن گویا در یک سرور مستقر است و بسته به عددی که برایش ارسال می‌کنید، تماس شما را به شماره تلفن همراه یا ثابت افراد دیگر دایورت می‌کند و در حین انجام این پروسه، با ترفندهایی مانند پخش موزیک، مانع می‌شود فرد تماس گیرنده پی به دایورت شدن تماس ببرد.

به این ترتیب، می‌توان در روستایی دور افتاده حضور داشت، ولی به کمک خدمات این شرکت، شماره تلفن دفتر خود در محله ای مشهور و مرغوب در شمال شهر تهران را در آگهی های مختلف درج نمود و منتظر تماس های مشتریانی بود که نمی‌دانند تماس هایشان به تلفن همراه فردی در یک روستا دایورت می‌شود و شرکتی در آن محله اعیان نشین بالای شهر تهران وجود خارجی ندارد!

از این بدتر آنجایی است که بدانیم در این مجموعه میزبان، برای مشتریان شکاک و دیرباور هم راهکار اندیشیده شده و این افراد که می‌خواهند با کارشناس یا منشی سخن بگویند، به فردی که برای منشی گری انبوهی شرکت استخدام شده و آنلاین است، متصل شده و به واسطه این فرد، فرایند دایورت شدن تماس به افرادی خارج از ساختمان سرور را طی می‌کنند و به باور می‌رسند!

خدماتی نوین که می‌توان نسخه آزمایشی آن را فعال کرد و در صورتی که رضایتمندی مان را به دنبال داشت، با پرداخت مبالغی ناچیز و در زمانی بسیار کوتاه، آن را به خدمت گرفت و به کمکش، صاحب شرکتی به ظاهر صاحب اسم و رسم و معتبر شد؛ شرکتی که خدا می‌داند درج مشخصات آن روی یک کارت ویزیت و ارائه آن به شهروندان ناآگاه و بی اطلاع، مقدمه چه کلاهبرداری های بزرگی را فراهم خواهد آورد.

کلاهبرداری هایی که بی وجود این مجموعه های میزبان دفتر کار مجازی هم بسیار شایع است و درو از انتظار نیست که با این خدمت نوظهور، به شدت شایع تر شود. به ویژه زمانی که بدانیم راهی برای پی بردن به واقعی یا مجازی بودن دفاتر شرکت ها، جز سرکشی به آدرس آنها وجود ندارد.

این در حالی است که اگر به دفتر کار مجازی توصیف شده، یک وبسایت خوش آب و رنگ نیز متصل شود، این شرکت های موهوم تفاوت ظاهری قابل لمسی با شرکت های اسم و رسم دار در جهان هم نخواهند داشت و اینجاست که می‌توان مرزهای کلاهبرداری به کمک تلفن را بسیار پیشتر برده و حتی آن را محدود به جغرافیای کشورمان نیز نکرد.

به این صورت که تماس های ورودی به شماره تلفنی در تهران، به شماره دیگری در خارج مرزهای کشورمان دایورت شود (یه به واسطه منشی، با کمک نرم افزارهای تماس رایگان اینترنتی، به هر جایی از کره خاکی مرتبط شود) و دست آخر، رد و نشان چندانی برای پلیس هم در پیگیری های کلاهبرداری در آینده باقی گذاشته نشود.

اکنون کافی است به این اشکالات، امکان تماس تلفنی برای برخی زندانیان و کلاهبرداری هایی که از پشت میله های زندان رخ می‌دهد را اضافه کرده یا انبوه شرکت های کاغذی که تنها در اداره ثبت شرکت ها نامشان وجود دارد و در معامله های میلیاردی و کلان، وظیفه پوشاندن ربط و ارتباطات را عهده دار هستند، اضافه کنیم تا دریابیم که چرا این خدمات نوظهور، می‌توانند انقلابی در کلاهبرداری به وجود آورند.

همه و همه با شکل گیری مجموعه هایی که خدمات دفتر مجازی ارائه می‌دهند و به ظاهر، کسب و کاری نوپا هستند؛ کسب و کاری که اگر بپرسیم ضرورت شکل گیری آن چیست و خدماتی که ارائه می‌دهد، چه گرهی از کار خلق باز می‌کند، بعید است به پاسخ درخوری برسیم، الا اینکه کلاهبرداران از شنیدن زمینه فعالیتشان، چشمشان برق خواهد زد!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید