رئیس شورای عالی نظام پرستاری؛

پرستاران بین ۱۰ تا ۱۲ ماه مطالبات معوق دارند

    کد خبر :126289

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور، اصلی ترین مشکل پرستاران را مطالبات معوق از دانشگاه های علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: جامعه پرستاری به طور میانگین ۱۰ تا ۱۲ ماه مطالبات معوق دارد.
به گزارش مهر، طاهره زاهدصفت روز پنج شنبه در نشست روسای هیات مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور در تهران، اظهارداشت: پدیده تغییر همیشه در بحث صنفی و اجرایی وجود دارد و جدیدترین تغییر در حوزه پرستاری، انتصاب معاون جدید پرستاری است که آن را به فال نیک می گیریم.

وی با تاکید بر اینکه اهداف پرستاری جز با اتحاد و همدلی محقق نمی شود، تصریح کرد: پیمودن راه های دیگر برای ارتقای حرفه پرستاری، سخت است.

زاهدصفت با اشاره به طرح های مختلفی که در حوزه پرستاری اجرایی شده است، گفت: این وضعیت باعث شده تا هیات مدیره های نظام پرستاری نتوانند از استحکام و پویایی لازم برخوردار باشند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور به طرح کمک پرستاری اشاره کرد و افزود: می بایست با کمک معاونت پرستاری به این طرح، نظم بدهیم. زیرا، در حال حاضر موضوع آموزش و بکارگیری این نیروها مجهول مانده است.

وی ادامه داد: چون جذب کمک بهیار و کمک پرستار صورت نپذیرفته، در نتیجه تمامی کارهای بیماران در بیمارستان ها بر دوش پرستاران است که به عنوان کارشناس این حوزه شناخته می شوند.

زاهدصفت با انتقاد از وجود فاصله زیاد بین پرستار و بیمار، اظهارداشت: این وضعیت باعث شده تا پرستار نتواند بر بالین بیمار حاضر شود و بیشتر وقت او صرف مستندسازی و گزارش نویسی می شود.

وی با تاکید بر اینکه رئیس بخش بیمارستان نیز باید پا به پای سرپرستار بخش، سنجه ها را بررسی کند، افزود: همه ما به عنوان صنف وظیفه داریم در جلسات، پیام آور این نکته باشیم که چه بر پرستار بالین می گذرد.

زاهدصفت، اولویت پرستاری را مطالبات معوق دانست و گفت: اولین مطالبه ای که معاونت پرستاری باید پیگیری کند، مطالبات معوق است که بین ۱۰ تا ۱۰ ماه طلب پرستاران از دانشگاه های علوم پزشکی است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری همچنین از اجرای ناقص طرح قاصدک انتقاد کرد و افزود: قرار بود با اجرای این طرح به عدالت اجتماعی نزدیک تر شویم، اما حالا دورتر شده ایم.

وی تاکید کرد: باید مشقت کار پرستاری در جامعه فرهنگ سازی شود که پرستار بتواند با یک شیفت کار، امرار معاش کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید