اولین عکس جهان را تماشا کنید

    کد خبر :126202

اگر چه ترسیم چهره و یا بدن انسان به صورت نقاشی یا سنگ‌نگاره به هزاران سال قبل بر می‌گردد ولی قدیمی‌ترین تصویری که با استفاده از تکنیک‌های عکاسی از انسان گرفته شده به سال 1838 تعلق دارد که در بولوار دو تمپل پاریس گرفته شد.در آن سال لوئی داگر نقاش، هنرمند، فیزیکدان و عکاس فرانسوی تصویری از بولوار دو تمپل پاریس به ثبت رساند که در آن تصویر دو نفر گوشه سمت چپ پایین دیده می‌شوند که احتمالا یکی از آن دو نفر در حال واکس زدن کفش نفر دوم بود.

بولوار دو تمپل خیابانی پر رفت و آمد در پاریس بود و در لحظه ثبت این عکاس افراد زیادی در حال رفت و آمد بودند که در روند نوردهی عکس تصویر آنها از بین رفته ولی مرد واکس‌زن و مشتری‌اش به اندازه کافی ثابت ایستاده بودند که تصویرشان برای همیشه ثبت شود.

لوئی داگر یک سال پیش از ثبت این عکس، توانست با اختراع روشی که داگرئوتایپ نام گرفت، نخستین روش موفق در ثبت عکس‌های دائمی و استفاده تجاری از عکاسی را به وجود آورد.

او در این روش به یک صفحه نقره‌ای مدتی بخار یددار می‌داده تا به نور حساس شود و سپس صفحه را در دوربین عکاسی می‌گذاشته و عکس می‌گرفت. ثبت هر عکس به روش داگر نیاز به 15 تا 30 دقیقه زمان داشت تا نورکافی روی صفحه نقره‌ای یددار ثبت شود و به همین دلیل از افراد موجود در بولوار دو تمپل تنها دو نفر که برای مدت طولانی ثابت ایستاده بودند، در عکس ظاهر شدند.

اولین عکس تاریخ 12 سال پیش از عکس لوئی داگر به ثبت رسید. در آن عکس که توسط ژوزف نیسه‌فور نیپس، عکاس و مخترع فرانسوی به ثبت رسید. این عکس از یک اصطبل و کبوترخانه در سانت لوب دو وارنیس در منطقه بورگونی فرانسه گرفته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید