رئیس سازمان نظام پرستاری؛

پرستاری در حال غارت شدن است ،باید حساس باشیم

    کد خبر :125983

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، ویژگی متمایز پرستاری را مهربانی و گذشت عنوان کرد و گفت: پرستاری در حال غارت شدن است.
دکتر علی محمد آدابی صبح پنج شنبه در نشست روسای هیات مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور در سالن اجتماعات سازمان نظام پرستاری، اظهارداشت: جامعه پرستاری از احسای مشترکی که در جامعه وجود دارد، مستثنی نیست و از همین رو باید متوجه نقش شایسته خودشان باشند.

وی، ویژگی متمایز جامعه پرستاری را مهربانی و گذشت دانست و افزود: این ویژگی در داخل و خارج از مرزها، باعث شده تا پرستاری به هم پیونده خورده و یک جامعه مقتدر ساخته شود.

آدابی با اشاره به وجود ۱۲۰ هیات مدیره نظام پرستاری در کشور، ادامه داد: ما به عنوان سرمایه های اجتماعی این کشور تلقی می شویم که باید قدر خودمان را بدانیم.

وی تاکید کرد: پرستاری می بایست نسبت به آنچه در جامعه می گذرد حساس باشد.

آدابی اظهارداشت: علاوه بر حساسیتی که جامعه پرستاری باید داشته باشد، دو خصلت دیگر هم می بایست مورد توجه قرار گیرد که «جامعیت» و «تعادل» است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور خطاب به حاضران در نشست، افزود: در گردونه رقابت، هر کسی بی تفاوت باشد، بازنده خواهد بود.

وی با طرح این موضوع که پرستاری در حال غارت شدن و بیگاری است، گفت: ما باید از این وضعیت جلوگیری کنیم و مانع شویم، که این امر نیازمند همنوایی جامعه پرستاری است.

آدابی بر ضرورت تشکیل نهادهای کوچک پرستاری در جامعه برای گفتمان و بحث پیرامون مسائل مبتلا به پرستاری تاکید کرد و افزود: معاونت فرهنگی سازمان نظام پرستاری می بایست این موضوع را در دستور کار قرار داده و ما نیز حمایت مالی در حد مقدور از گروه های فعال خواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید