بزرگ‌ترین مشغله مردم دنیا چیست؟

    کد خبر :125957

نیاز انسان به غذا، مهم ترین و حیاتی ترین نیاز روزمره اوست که از تولد تا مرگ وی را همراهی می‌کند، و حتی انبیا و اولیاء الهی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

حجت الاسلام آیت عادلی نژاد، در همایش روز جهانی غذا اظهار داشت: تـغذیه سالم نقشی به‌سزای در سلامت جسم و روح انسان دارد.

وی تاکید کرد: غذا و تغذیه در آموزه‌های دینی همچون سایر موضوعات، مورد توجه قرار گرفته است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: نیاز انسان به غذا، مهم ترین و حیاتی ترین نیاز روزمره اوست که از تولد تا مرگ وی را همراهی می‌کند، و حتی انبیا و اولیاء الهی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

حجت الاسلام آیت عادلی نژاد همچنین گفت: غذا بزرگ‌ترین مشغله مردم دنیاست؛ زیرا بخش بزرگی از فعالیت‌های دنیا فقط تولید، فرآوری و تهیه موادغذایی است.

وی افزود: انسان‌ها درصد مهمی از درآمد خود را صرف خرید و تهیه آن می‌کنند. حتی در برخی کشورها، کار بیش از سه چهارم جمعیت مستقیماً با تولید مواد غذایی در ارتباط است؛ اما به ندرت غذای کافی تولید می‌شود و میلیون‌ها نفر در دنیا دچار گرسنگی مزمن هستند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های متولیان معاونت غذا و داروی اهواز، خاطرنشان کرد: روز جهانی غذا، روز هم دردی با گرسنگانی است که از ابتدایی ترین حق زندگی محروم اند و در این محرومیت، دستان بی‌توان شان از دامان زندگی کوتاه می‌شود.

وی در پایان افزود: در اسلام، فعالیت اقتصادی برای تأمین نیازها و بهره مندی از خوراک و وسایل آسایش، وظیفه ای دینی دانسته شده است و سیره پیامبران، پاکان و صالحان به شمار می‌آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید