تمام ساکنان این روستا نابینا هستند

    کد خبر :125729

بندپی با اشاره به اینکه تمام ساکنان نقاب در خراسان جنوبی یا چلندر در نوشهر از بدو تولد نابینا هستند،گفت: این ژن معلولیت زا باید شناسایی شود بنابراین تقویت بنیاد ژنتیک، استراتژی ما است.

انوشیروان محسنی بندپی درنشست صمیمی با نابینایان و کم بینایان نخبه با اشاره به تلاش های انجام شده برای افزایش اشتغال معلولان،گفت: علاوه بر تلاش های انجام شده،پرداخت بیمه سهم کارفرمایی را با جدیت در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: برای اشتغال هرچه بیشترمعلولان، برخی مراکز بهزیستی را در اختیار کارفرمایان گذاشتیم.برای اشتغال و توانمندسازی جمعیت ۴۰درصدی نابینایان بین دانشجویان تحت پوشش بهزیستی هم هر انچه در توان داشتیم، به کار گرفتیم.

محسنی بندپی به مهارت آموزی معلولان جهت ایجاد فرصت های شغلی تاکید کرد و گفت: باید زمینه شکوفایی استعداد افراد کم بینا و نابینا را فراهم کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه و در خصوص آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: لایحه‌ جامع حمایت از حقوق معلولان هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است،در حال حاضر دولت پیشقدم ارائه آن شده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه این لایحه، شهریور ۹۴ به مجلس ارسال شده است، گفت: بیش از دو سال روی آن چکش کاری و بررسی های لازم انجام شده است. هم اکنون لایحه حمایت از حقوق معلولان به اداره کل قوانین مجلس ارسال شده و چند ایراد از آن گرفته شده تا این لایحه به نحو احسن انجام شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه از استقرار دبیر خانه مسئولیت اجتماعی در این سازمان خبرداد وگفت: مسئولیت اجتماعی در برابر معلولان فقط به معنای پرداخت پول جهت فراهم آوردن امکانات برای آنان نیست بلکه ایجاد اشتغال برای معلولان نیز در حوزه مسئولیت اجتماعی قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله پیشگیری از معلولیت ها اشاره کرد و گفت: پوشش غربالگری تنبلی چشم به عنوان مهم ترین عامل نابینایی و کم بینایی را به ۸۰ درصد رسانده ایم که ۲۰ درصد باقیمانده آن در مناطق محروم است.

بندپی با اشاره به اینکه تمام ساکنان نقاب در خراسان جنوبی یا چلندر در نوشهر از بدو تولد نابینا هستند،گفت: این ژن معلولیت زا باید شناسایی شود بنابراین تقویت بنیاد ژنتیک، استراتژی ما است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید