بازداشت اعضای باند ۱۸ نفره اراذل و اوباش در پاساژ علاءالدین

  • حوادث
  • چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۹:۳۱
    کد خبر :125649

معاون عملیات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری ۱۸ نفر از اعضای باند اراذل و اوباش و سارقان محدوده پاساژ علاءالدین خبر داد.

سرهنگ سعید راستی در جمع خبرنگاران با تشریح عملیات دستگیری متهمان گفت: از هفته گذشته برابر اطلاعات واصله از سوی شهروندان و کسبه مجتمع تجاری علاءالدین برای برخورد با متهمانی که اقدام به دعوای صوری و سرقت اموال مشتریان و کسبه می‌کردند و همچنین فروش گوشی های بدلی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دو هفته کار اطلاعاتی برای شناسایی متهمان در دستور کارپلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ انجام شد، افزود: با برررسی های فیلم دوربین های امنیتی پاساژ و همچنین اظهارات مالباختگان و کسبه ای که از سوی اعضای این باند مورد ضرب و شتم و سرقت اموال قرارگرفته بودند موفق شدیم هویت ۱۸ نفر از سارقان را شناسایی کنیم.

راستی ادامه داد: بررسی های پلیسی نشان می داد همه اعضای این باند به صورت گروهی با یکدیگر فعالیت می کنند و در زمان شناسایی طعمه افراد حاضر با بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و همچنین انجام عربده کشی و استفاده از سلاح سرد از جمله قمه و چاقو اقدام به ایجاد رعب و وحشت در بین کسبه و مشتریان حاضر در پاساژ می کردند.

معاون عملیات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران با اشاره به اینکه در جریان رصدهای اطلاعاتی ماموران پلیس مخفیگاه هر ۱۸ عضو باند شناسایی شد، افزود: شب گذشته در شبیخون پلیسی و با انجام چندین عملیات پی درپی همه اعضای باند در تهران، ری، اسلامشهر و رباط کریم شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ راستی با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهمان بیش از صدها گوشی تلفن همراه اصل و بدل شناسایی و دستگیر شد، افزود: متوسط سنی متهمان دستگیر شده ۲۵ تا ۳۵ سال است و در بررسی ها سابقه دار بودن برخی از اعضای باند برای پلیس مشخص شده است.

وی با علام اینکه پرونده متهمان در حال حاضر برای رسیدگی های قضایی در ناحیه ۳۳ دادسرا در حال پیگیری است، افزود: پرونده های اراذل و اوباش و افرادی که برای مردم، نوامیس و همچنین برای کسبه ایجاد آزار و اذیت می کنند به صورت ویژه و بدون چشم پوشی در ناحیه ۳۳ دادسرا بررسی می شود.

معاون عملیات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران گفت: اراذل شناسنامه دار باید هر ۱۵ روز یکبار باید به کلانتری محل سکونت خود مراجعه کرده و تست های هویتی اثر انگشت ارائه دهند.

راستی از شهروندان خواست هر گونه اطلاعات درباره ایجاد اخلال در نظم و امنیت را با سامانه ۱۱۰ در میان گذارند و آسوده خاطر باشند که فرزندانشان در پلیس امنیت پرونده های شکایتی و اطلاعاتی آنها را در اسرع وقت رسیدگی می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید