خلیل‌زاده مغلوب محض نیمه نهایی آسیا

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۸:۲۷
    کد خبر :125617

شجاع خلیل زاده در دو بازی رفت و برگشت مقابل نماینده عربستان دو روز پر اشتباه را پشت سر گذاشت.
به گزارش ورزش سه، پرسپولیس در دو دیدار رفت و برگشت برابر نماینده عربستان 6 گل خورد تا آمار بسیار ضعیفی در خط دفاعی ثبت کند.

شجاع خلیل زاده که در مقابل الاهلی نمایش خوبی ارائه داده و حتی موفق به باز کردن دروازه حریف شد، در نیمه نهایی به مهره ای بی آزار برابر مهاجمین خطرناک الهلال تبدیل شده بود.

خلیل زاده در دیدار رفت برابر الاهلی 4 بار به دروازه حریف شوت زده بود و یک بار هم گلزنی کرد؛ پرسپولیس 2 گل در آن دیدار خورد تا در بازی برگشت کار دشواری داشته باشد. در بازی برگشت خلیل زاده بیشتر به کارهای دفاعی پرداخت و پرسپولیس موفق به صعود به نیمه نهایی شد.

اما در دیدار رفت برابر الهلال محرومیت انصاری کار دست برانکو داد و خلیل زاده که به همراه ماهینی زوج قلب خط دفاعی پرسپولیس را تشکیل داده بودند، نه در کارهای دفاعی موفق عمل کردند و نه در هجوم که یکی از توانایی های این بازیکن است؛ نتیجه هم رقم خوردن سنگین ترین شکست پرسپولیس در زمان حضور برانکو ایوانکوویچ شد.

پرسپولیس و برانکو در دیدار برگشت کار بسیار دشواری برای جبران شکست سنگین دور رفت داشتند و وقتی داور عمانی پنالتی اعلام کرد، کار برای شاگردان برانکو در همان نیمه اول تمام شده بود، اما نمی توان به راحتی از اشتباه شجاع خلیل زاده در رقم خوردن گل دوم بازی گذشت.

خلیل زاده که در دیدار رفت نیز با سهل انگاری زمینه‌ی گل های تیم حریف و به خصوص الخریبین را فراهم ساخته بود، در دیدار برگشت هم این اشتباه را تکرار کرد و در شرایطی که می توانست خیلی محتاطانه تر برای دریافت توپ به سمت مهاجم الهلال برود، ناشیانه رفتار کرد و نتیجه هم جا ماندن چند متری او از صحنه بود؛ اشتباهی که در نهایت به گل تساوی الهلال و گل پنجم الخریبین طی 180 دقیقه تبدیل شد.

سبک بازی شجاع خلیل زاده متفاوت از مدافعین دیگر پرسپولیس است و تمایل زیادی به تهاجم دارد؛ چیزی که در نوع بازی او کاملا مشهود است. ارائه بازی ریسکی از سوی او اما در برخی مواقع ممکن است کار دست خودش و تیمش بدهد؛ خلیل زاده بیشتر تمایل دارد که صاحب توپ شود و با ارسال پاس های رو به جلو تیمش را به حمله وارد کند، اما در برخی مواقع مانند گل دوم الهلال در بازی برگشت دفع توپ بهترین کاری است که یک مدافع می تواند انجام دهد و شجاع هم بهتر است به جای تصاحب توپ، اولویتش را بر دفع توپ بگذارد.

کارنامه شجاع خلیل زاده در پرسپولیس قابل قبول است، اما این بازیکن برای جا افتادن در این تیم باید با توجه به شرایط بازی هایی که در آنها حضور دارد، کمی محتاطانه تر و هوشمندانه تر بازی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید