۴ قرارگاه مشترک پزشکی طی اربعین ۹۶ در عراق ایجاد می شود

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۶:۴۵
    کد خبر :125480

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: چهار قرارگاه مشترک ایران و عراق در ایام اربعین ۹۶ در استان های بغداد، کاظمین، نجف و سامرا ایجاد خواهد شد.
به گزارش مهر، دکتر پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در اجلاس هماهنگی کمیته پزشکی اربعین با حضور مقامات وزارت بهداشت عراق در مرز مهران اظهار کرد: ۲۵ دستگاه آمبولانس و ۱۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمات رسانی و انتقال سریع بیماران و مصدومان ایرانی در عراق مستقر می شود.

وی ادامه داد: نیرو، تجهیزات و دارو به تعداد کافی برای کشور عراق ارسال شده و علاوه بر درمانگاه های نجف و کربلا در سه راهی کوت عراق نیز یک بیمارستان سیار مجهز راه اندازی می شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به نیاز به راه اندازی ۴ قرارگاه مشترک در عراقف گفت: ایجاد این پایگاه ها به منظور هماهنگی بیشتر در ارائه خدمات بهداشتی به زائران و تجمیع و هم افزایی خدمات ضروری است.

وی اضافه کرد: تعدادی از پزشکان متخصص ایرانی برای ارائه خدمات در بیمارستان های نجف و کربلا اعزام می شوند و از مسئولان عراقی درخواست داریم در صورت نیاز به نیروی بیشتر از هم اکنون نیازهای خود در این زمینه را اعلام کنند.

تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و عراق با موضوع سلامت زائران اربعین به امضا رسید.

این تفاهم نامه در ۱۶ بند به امضای دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت ایران و محمد هویل معاون وزیر بهداشت عراق رسید.

این تفاهم نامه با موضوع سلامت زائران راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به امضای طرفین وزارت بهداشت ایران و عراق رسیده است.

علائق مشترک دو کشور و جنبه های مختلف سلامت زائران از جمله بهداشت محیط و مواد غذایی موکب های مسیر راهپیمایی و مناطق مرزی، مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر ، ارائه خدمات بهداشت فردی، مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید