زائران افغانی در اربعین واکسن رایگان فلج اطفال دریافت می کنند

    کد خبر :125462

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زائران افغانی و پاکستانی اربعین ۹۶ واکسن رایگان فلج اطفال دریافت می کنند.
به گزارش مهر، دکتر محمدمهدی گویا امروز در اجلاس هماهنگی کمیته پزشکی اربعین ۹۶ با حضور مسئولان وزارت بهداشت عراق در مرز مهران اظهار داشت: جهموری اسلامی ایران بر اساس مقررات بین اللملی اقدام های لازم را برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین انجام دهد.

وی افزود: در این راستا ارائه واکسن رایگان فلج اطفال به زائران کشورهای افغانستان و پاکستان در دستور کار است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ارائه واکسن آنفولانزا نیز تنها برای زائران در معرض خطر انجام می شود.

دکتر گویا درباره واکسن وبا اضافه کرد: تزریق واکسن تاثیر چندانی ندارد و این وزارتخانه ارائه آموزش های بهداشتی لازم به زائران را مفیدتر می داند و آنرا در جزو برنامه های خود دارد.

گفتنی است در این اجلاس تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و عراق با موضوع سلامت زائران اربعین به امضا رسید.

این تفاهم نامه در ۱۶ بند با موضوع سلامت زائران راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به امضای طرفین وزارت بهداشت ایران و عراق رسیده است.

علائق مشترک ۲ کشور و جنبه های مختلف سلامت زائران از جمله بهداشت محیط و مواد غذایی موکب های مسیر راهپیمایی و مناطق مرزی، مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر ، ارائه خدمات بهداشت فردی، مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید