قاتل بنیتا دقیقه 90 به حکم اعدام اعتراض کرد !

  • حوادث
  • چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۱۹
    کد خبر :125325

وکیل متهم از اعتراض به حکم موکلش: قضات دادگاه با استناد به بند (پ) ماده290 قانون مجازات اسلامی، حکم قصاص صادر کرده‌اند، درحالی که موکلم نه قصد قتل داشته و نه اقدامش کشنده بوده است بنابراین از نظر من و به استناد بند (الف) ماده 291، عمل ارتکابی از سوی متهم قتل شبه‌عمد است و نباید حکم قصاص صادر می‌شد. وی جو رسانه‌ای ایجاد شده در زمان حادثه و رسیدگی سریع به پرونده را در صدور حکم قصاص موثر دانست و گفت انتقادهایی نسبت به عملکرد پلیس در کشف خودرو داشتیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،وکیل متهم از اعتراض به حکم موکلش: قضات دادگاه با استناد به بند (پ) ماده290 قانون مجازات اسلامی، حکم قصاص صادر کرده‌اند، درحالی که موکلم نه قصد قتل داشته و نه اقدامش کشنده بوده است بنابراین از نظر من و به استناد بند (الف) ماده 291، عمل ارتکابی از سوی متهم قتل شبه‌عمد است و نباید حکم قصاص صادر می‌شد. وی درباره دلایل اثبات شبه عمد بودن قتل گفت: «متهم پراید را به قصد سرقت با خود برد اما وقتی با بنیتا مواجه شد، خودرو را در یکی از خیابان‌های پرتردد مامازند، زیر سایه درخت، با کولر روشن و به شکل مورب، جلوی یک مجموعه آپارتمانی بزرگ، میدان تره‌بار و استخر رها کرد. ضمن این‌که روز رها کردن خودرو، مصادف با پنجشنبه بازار و شلوغی منطقه بود.»

وی جو رسانه‌ای ایجاد شده در زمان حادثه و رسیدگی سریع به پرونده را در صدور حکم قصاص موثر دانست و گفت انتقادهایی نسبت به عملکرد پلیس در کشف خودرو داشتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید