تلگرام به‌دلیل عدم همکاری با دولت روسیه، ۸۰۰ هزار روبل جریمه شد

    کد خبر :125252

اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام به دلیل خودداری کردن از ارائه‌ی کلیدهای رمزگشایی پیام‌های کاربران، ۸۰۰ هزار روبل جریمه شد.

ماه ژوئن گذشته تلگرام با دولت روسیه توافقی به منظور ثبت این شرکت در رگولاتوری انجام داده بود؛ اما پاول دورف، مدیرعامل تلگرام به کاربران این اپلیکیشن قول داد که حتی یک بایت از اطلاعات آن‌‌ها با این دولت به اشتراک گذاشته نخواهد شد. البته پیش از این، مقامات دولت روسیه از تلگرام به‌عنوان شبکه‌ای که ارتباط تروریست‌ها را میسر می‌کند، یاد کرده بود. حال دادگاهی در مسکو این اپلیکیشن پیام‌رسان را به دلیل خودداری کردن از همکاری جریمه کرده است که پاول دورف از پرداخت آن امتناع می‌کند.

پاول دورف در پستی که در سرویس VK خود منتشر کرده است، این جریمه را غیر قانونی و راهی برای نقض حقوق شهروندان خواند. وی از وکلا درخواست کرد برای تجدید نظر در حکم کمک کنند. دورف گفت:

علاوه‌ بر این‌که درخواست‌ دولت روسیه از نظر فنی امکان‌ناپذیر است، با ماده‌ی ۲۳ از قانون اساسی فدرال روسیه هم تناقض دارد. در این ماده آمده است: «هرکس از این حق برخوردار است که حریم خصوص مکالمات وی از جمله تماس‌های تلفنی، مکاتبات، پست، تلگراف و دیگر ارتباطات محفوظ باشد.» تمایل دولت روسیه برای دسترسی به مکالمات و اطلاعات کاربران تلگرام راهی برای گسترش نفوذ در نقض حقوق شهروندان است. حکم امروز دادگاه توسط یک قاضی آشنا به قوانین Ros می‌تواند تجدید نظر شود.

این اولین باری نیست که تلگرام با مقامات به مشکل برخورده است. پیش از این اف‌بی‌آی از راه‌های مختلف از جمله فریفتن یکی از توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن و ایجاد درب‌ پشتی، سعی در نفوذ و کسب اطلاعات کاربران داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید