رکورد مشارکت در عرضه اولیه شکست

    کد خبر :125246

کاوه با سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی و ظرفیت تولید ۱٫۲ میلیون تنی در روزهای آتی برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

فولاد کاوه جنوب کیش یکی از شرکت‌های بزرگ کشور با سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی است که با ظرفیت تولید ۱٫۲ میلیون تنی در کنار بزرگ‌ترین شرکت‌های فولاد سازی کشور حضور دارد.

به گزارش بازتاب، این شرکت در روزهای آتی برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه خواهد شد. در این راستا جلسه معارفه‌ای برای آن تشکیل شد که مهم‌ترین نکات عنوان شده در این جلسه به شرح زیر است:

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این شرکت نسبت به سایر شرکت‌های رقیب نزدیکی به دریا، وضعیت مناسب صادرات و نیروی کار تحصیل‌کرده و متخصص است. کل فروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۶ حدود ۶۵۹ میلیارد تومان بوده و سود خالص آن در دوره یاد شده حدود ۶۵ میلیارد تومان بوده است.

محصول اصلی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش شمش فولاد است که بخش اصلی آن صادر و بخش دیگر آن در داخل به فروش می‌رسد. دیگر محصول این شرکت آهن اسفنجی است که بخشی از آن در صادرات، بخشی در داخل و بخش دیگر به صورت کارمزدی به فروش می‌رسد.

ظرفیت اسمی فولاد کاوه جنوب کیش در تولید شمش فولادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است. این شرکت یک طرح توسعه مهم دارد که پیشرفت فیزیکی ۳۹ درصدی داشته و در صورت بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت تولید فولاد شرکت به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

نرخ فروش محصول صادراتی شرکت نزدیک به نرخ CIS و قیمت دلاری صادرات بر اساس نرخ ارز آزاد محاسبه می‌شود.

هیات مدیره این شرکت در جلسه معارفه اعلام کرد که زمان بهره برداری از فاز ۲ فولادسازی اواسط سال ۹۸ خواهد بود. اعتبار اسنادی این فاز به ارزش ۱۲۸ یورو جهت خرید تجهیزات مورد نیاز در بانک توسعه صادرات گشایش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید