پنهان‌کاری مایکروسافت درباره هک گسترده‌اش در سال ۲۰۱۳

    کد خبر :125201

بعد از گذشت چهار سال مشخص شده که شرکت مایکروسافت با پنهان‌کاری جلوی افشای خبر حمله گسترده هکری به خود در سال ۲۰۱۳ را گرفته بود.

پایگاه داده مخفی شرکت مایکروسافت که به منظور ردگیری و بررسی حفره‌ها و آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزارهای این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد در سال ۲۰۱۳ هدف یک حمله هکری بسیار پیچیده و موفق قرار گرفته بود.

به گزارش بازتاب، پنج کارمند سابق این شرکت که به تازگی این موضوع را افشا کرده‌اند، جزئیاتی را در این زمینه در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند. این دومین حمله هکری افشاشده به پایگاه‌های داده مایکروسافت است و مشخص نیست آیا حملات بیشتری نیز به شرکت مذکور انجام شده یا خیر.

مایکروسافت از ارائه هرگونه جزئیات در مورد دامنه و وسعت حملات یادشده برای عموم خودداری کرده است. این شرکت همچنین فاش نکرده که چه تعداد از مشتریانش به خاطر این حملات دچار مشکل شده‌اند.

پایگاه داده یادشده حاوی اطلاعات جزئی فنی در مورد آسیب‌پذیری‌های برطرف نشده نرم‌افزارهای بسیار محبوب تولیدی مایکروسافت بوده که در سراسر جهان مورد استفاده بوده‌اند و از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم عامل ویندوز اشاره کرد. بسیاری از دولت‌های جهان و گروه‌های هکری مشهور به دنبال دستیابی به چنین اطلاعاتی هستند تا بر مبنای آن‌ها ابزار جاسوسی و سرقت سایبری طراحی کنند.

این احتمال وجود دارد که بسیاری از ابزار هکری نفوذ به برنامه‌ها و سیستم‌عامل‌های تولیدی مایکروسافت در چهار سال اخیر با سوءاستفاده از داده‌هایی که به همین شکل سرقت شده، طراحی شده باشند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید