اهداف پنهان آمريکا در بحران کره شمالي

    کد خبر :125155

تحليلگر منطقه آسيا اقيانوس آرام در مصاحبه با راديو اسپوتنيک گفت آمريکا علاقه اي به حل بحران کره شمالي ندارد ، بحراني که از آن براي تحت فشار قرار دادن چين استفاده مي کند.
به گزارش خبرگزاري آريا،ولاديمير ترخوف Vladimir Terekhov تحليلگر منطقه آسيا اقيانوس آرام در مصاحبه با راديو اسپوتنيک گفت آمريکا علاقه اي به حل بحران کره شمالي ندارد ، بحراني که از آن براي تحت فشار قرار دادن چين استفاده مي کند.
وي که اين اظهارات را در واکنش به آغاز تمرين هاي نظامي مشترک آمريکا و کره جنوبي در بحبوحه تنش هاي روزافزون در منطقه بيان مي کرد افزود واشنگتن به دنبال حل مسئله هسته اي کره شمالي با استفاده از پکن است. هدف از تمرين هاي دريايي مشترک سئول و واشنگتن نيز در وهله نخست ، چين است. اين تمرين هاي نظامي هم ماهيت نظامي و هم ماهيت سياسي دارد. هدف اصلي از اين تمرين هاي نظامي ، کره شمالي نيست بلکه عرصه اي براي رقابت جهاني بين دو بازيگر مهم يعني آمريکا و چين است.
ترخوف تصريح کرد آمريکا مي خواهد چين ، کره شمالي را تحت فشار قرار دهد تا برنامه هسته اي خود را کنار بگذارد.
وي تاکيد کرد حل نهايي مسئله کره شمالي به سود آمريکا نيست. آمريکا بيش از هر چيزي در تلاش براي محدود کردن چين است و براي دستيابي به اين هدف خود به تنش ها در منطقه نياز دارد.
اين تحليلگر روس افزود درحال حاضر تنش ها به شدت افزايش يافته است و آمريکا تلاش مي کند با استفاده از چين ، کمي آن را آرام کند.
ترخوف تاکيد کرد به عقيده وي بعيد است اوضاع در شبه جزيره کره در آينده اي نزديک شاهد تغييري محسوس باشد.
نقطه اوج اين مسئله اواسط نوامبر همزمان با سفر دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا به چين خواهد بود.
ترخوف گفت :« به عقيده من تا آن زمان اتفاق خاصي نخواهد افتاد.»
وي افزود زماني که تمرين هاي دريايي آمريکا و کره جنوبي تمام شود ، احتمالا کره شمالي به آنها واکنش نشان خواهد داد و ممکن است يک آزمايش موشکي ديگر انجام دهد.
آمريکا و کره شمالي پس از آزمايش هاي موشکي و همچنين آزمايش هسته اي اخير پيونگ يانگ تهديدهايي را عليه يکديگر مطرح کرده اند به طوري که ترامپ گفت اگر آمريکا مجبور به دفاع از خود و متحدانش در برابر کره شمالي شود ، اين کشور به طور کامل نابود خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید