به فکر آب باشید

    کد خبر :125077

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از دانش آموزان کشور خواست تا با توجه به بحران آب کشور به فکر آب باشند و از این نعمت ارزشمند درست استفاده کنند.
جشنواره ملی نخستین واژه آب و نواختن زنگ آب در دبستان دخترانه شهید جلائی پور منطقه دو تهران صبح امروز با حضور مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، میدانی و جانباز معاونین وزیر نیرو و حمیدی معاون وزیر آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولان، فعالان محیط زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد باهدف تربیت دانش آموزان حامی آب برگزار شد.

کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم بابیان اینکه در کشور آب هست اما کم است، از دانش آموزان خواست تا باصرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از این نعمت ارزشمند در ساختن آینده کشور مشارکت کنند.

مدنی از دانش آموزان خواست هنگام فراموش‌کاری و غفلت بزرگ‌ترها و پدران و مادران برای صرفه‌جویی و استفاده بهینه آب، به آن‌ها یادآوری کنند که بسیاری از دریاچه‌ها و تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور همچون دریاچه ارومیه و زاینده‌رود به دلیل بی‌آبی خشک‌شده است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: همه ما باید بدانیم که برای زندگی در این کشور نیازمند آب هستیم.

این مقام مسئول از دانش آموزان خواست تا با رعایت دو قانون «دوش گرفتن در پنج دقیقه» و «انداختن درب بطری آب‌معدنی پس از مصرف محتویات آن به درون بطری خالی و مچاله کردن بطری به‌منظور بازیافت بهتر و راحت‌تر»به حفظ محیط زیست کمک کنند.

مدنی تأکید کرد: بهتر آنکه استفاده از بطری‌های آب‌معدنی به لحاظ تولید پسماند پلاستیکی محدود شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست از سازمان مردم‌نهاد «گروه بچه‌های آب» به دلیل فعالیت آموزشی_ فرهنگی در حوزه آب تقدیر کرد و یادآور شد: فرهنگ‌سازی و آموزش باید از سنین پایین در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: همه باید بیاموزیم که به فکر آب باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید