محسن هاشمی از 3 معضل اصلی پایتخت گفت

    کد خبر :125047

رییس شورای شهر تهران بر لزوم همکاری دولت، شورای شهر و شهرداری برای حل مشکلات آلودگی هوا، ترافیک و آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان ۳ معضل اصلی پایتخت تاکید کرد.

ایلنا: محسن هاشمی در نشست شورای امید تهران که بعد از ظهر امروز در محل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، گفت: آلودگی هوا، ترافیک و آسیب‌های اجتماعی را مهمترین مشکلات شهر تهران است و برای اینکه موضوع درآمدهای پایدار در شهرداری را دنبال کنیم، قوانین خوبی در مجلس به تصویب رسیده اما متاسفانه هیچ‌یک درست اجرا نشده است.

وی افزود: مدیریت مصرف سوخت از جمله راهکارهای کاهش آلودگی هوای پایتخت است و موضوع مطالبات شهرداری از دولت مساله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و کمیته‌ای متشکل از دولت، نمایندگان عضو شورای شهر و نمایندگان مجلس تشکیل شود تا به تعهدات خود در این رابطه عمل کنیم.

رییس شورای شهر تهران همچنین، تقویت حمل و نقل عمومی را مهمترین راهکار کاهش آلودگی هوای پایتخت دانست و اظهار داشت: در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مهمی انجام شده و ما باید تجهیزات لازم را فراهم کنیم تا تعداد سفرها با مترو از دو میلیون به هفت میلیون سفر برسد.

هاشمی تاکید کرد: منابع خارجی برای این منظور وجود دارد اما باید تضامین داخلی از شرکت نفت و بانک‌ها گرفته شود تا این پروژه‌ها به نتیجه برسد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی نیز در این نشست با اشاره به فاصله سرانه مصارف عمومی استان تهران، فضای ورزشی و تراکم دانش‌آموزی تصریح کرد: دولت، شورای شهر و مجلس باید تلاش کنند تا وضعیت این شاخص‌ها در پایتخت بهبود پیدا کند و به شاخص‌های کشوری نزدیک شود.

استاندار تهران خواستار پیگیری مجلس برای اجرای مصوبات قانونی شد و یادآور شد که مسائل و مشکلات شهر تهران به ویژه مشکل حمل و نقل با ارقام پایین و جزوی حل نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید