استخدام 8 هزار نفر از اردیبهشت در شهرداری تهران

    کد خبر :125016

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با انتقاد از نحوه جذب نیرو در ماه‌های پایانی دوران شهرداری قالیباف از استخدام بیش از ۸ هزار نفر از اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: سمیع‌الله حسینی مکارم در نشست شورای امید تهران که بعد از ظهر امروز با حضور اعضای مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر پایتخت و استاندار تهران در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اعلام کرد: نیروی انسانی مشغول به کار در شهرداری تهران تا اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ حدود ۵۵ هزار و ۵۰۰ نفر بود و این درحالی است که این آمار در حال حاضر به ۶۸ هزار ۱۳۶ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد ۸۳۶۷ نفر در شهرداری تهران و همچنین سازمان‌های وابسته به این سازمان مشغول به کار شده و درمجموع شهرداری تهران حقوق و مزایای ۱۲۶ هزار نفر را می‌پردازد. در واقع کارکنان بسیاری از شرکت‌های خدماتی وابسته به شهرداری تهران نیز ازسوی این سازمان پرداخت می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران همچنین هزینه جاری برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تهران را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این مبلع در سال گذشته حدود ۴۷۵ میلیارد تومان بوده و بنابر این آمار، مبلغ پرداختی‌های شهرداری تهران افزایش قابل‌توجهی داشته است.

او یادآور شد: این درحالی است که تنها ۲۱٪ از درآمدهای شهرداری تهران درآمد پایدار بوده و ۷۹٪ از مجموع درآمدهای شهرداری تهران، درآمدهای ناپایدار هستند. همچنین در حالی که در سنوات گذشته حدود ۷۲٪ از درآمدهای شهرداری از محل عوارض ساخت و سازها تامین می‌شده، هم‌اکنون تنها ۴۲٪ از این درآمدها از محل عوارض ساخت و ساز تامین می‌شود و شایان ذکر است که از این مبلغ نیز حدود ۷۰٪ دریافت شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در ادامه به ارائه آماری درباره بافت‌های فرسوده پرداخت و ضمن مقایسه میزان بافت‌های فرسوده شهرستان‌های مختلف با پایتخت گفت: درحالی که ۱۳ هزار هکتار از بافت‌های فرسوده در ۷ کلان‌شهر کشور قرار دارد، مجموع بافت‌های فرسوده تهران حدود ۳۲۶۸ هکتار است. بنابر این آمار، ۵٪ از مجموع بافت‌های شهری تهران را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند. همچنین در این میزان از بافت‌های فرسوده، ۱۱٪ از واحدهای مسکونی تهران قرار دارد و ۱۵٪ از کل جمعیت پایتخت نیز در این مناطق اسکان دارند که در نهایت می‌توان گفت حدود ۴ میلیون نفر از جمعیت تهران در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

حسینی مکارم همچنین به برخی مطالبات و معوقات مالی شهرداری تهران پرداخت و در این رابطه گفت: بنابر آماری که در دست داریم دولت حدود ۵ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار است و حال آن‌که شهرداری حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان نیز به بانک‌ها بدهی دارد که از این مبلغ ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیون مربوط به بدهی شهرداری تهران به بانک شهر است و علاوه بر آن، برآورد می‌کنیم باتوجه به وضعیت نامنظم و بی سر و سامان اسناد و مدارک ثبتی مالی در شهرداری تهران در سال‌های قبل، حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد نیز بدهی ثبت‌نشده وجود داشته باشد و بنابراین می‌توان گفت مجموع بدهی شهرداری تهران حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید