ثروتمندترین‌های سال 2017 اعلام شدند؛ دارایی ترامپ چقدر است؟

    کد خبر :125004

مجله فوربس فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2017 را منتشر کرد.

مانند هر سال بیل گیتس با 89 میلیارد دلار دارایی ثروتمندترین فرد جهان است و پس از او جفری بیزوس، مدیر شرکت آمازون با بیش از 81 میلیارد دلار ثروت دوم است. دارایی مدیر آمازون نسبت به سال گذشته بیش از 14 میلیارد دلار افزایش داشته است.

وارن بافت آمریکایی، مدیر شرکت بیمه برکشایر هاتاوی با ۷۸ میلیارد و ششصد میلیون دلار ثروت در رتبه سوم قرار دارد. او در یک سال اخیر توانسته ۱۲.۵ میلیارد دلار به دارایی خود اضافه کند.

ثروت مارک زاکربرگ، مدیر شبکه فیسبوک ۷۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است. بر اساس رتبه بندی فوربس او در رده چهارم ثروتمندترین‌های جهان قرار دارد. مدیر و بنیانگذار فیسبوک در طول ۱ سال، ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به ثروت خود افزوده است.

اما نکته جالب در رده بندی امسال فوربس کاهش ثروت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست. بر اساس آمار فوربس دارایی ترامپ ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده که نسبت به سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار کاهش داشته است. رئیس جمهوری آمریکا در سال گذشته میلادی در رتبه ۱۵۶ فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت اما در سال ۲۰۱۷ میلادی با ۹۲ رتبه سقوط در رده ۲۴۸ قرار گرفت.

به گفته مجله فوربس رکود در بازار املاک لوکس، که تمرکز اصلی کسب و کار آقای ترامپ است، از جمله دلایل کاهش ثروت وی به شمار می‌رود. همچنین تعدادی از زمین‌های گلف ترامپ در میامی آمریکا، اسکاتلند و ایرلند نیز ارزش خود را از دست داده‌اند.

البته ثروت دونالد ترامپ را نمی‌توان به سادگی تخمین زد. وی همچنان از انتشار اوراق مالیاتی خود و جزئیات ثروتش سرباز می‌زند و از زمان شروع به کار به عنوان رئیس جمهوری آمریکا مدیریت شرکت‌هایش را به پسرش سپرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید