اشک‌های نماینده پارلمان عراق برای یک سردار ایرانی

    کد خبر :124972

امکانات بسیار زیادی در اختیار حاج حمید بود و از طرف دیگر مسئولیت‌های مختلفی را از دوران دفاع مقدس تا لحظه شهادت بر عهده داشت که برای هر کدام‌شان مبالغ زیادی بودجه در اختیار حاج حمید قرار می‌دادند.
سردار مهدی فیض‌اللهی رئیس هیئات مدافعین حرمین شریفین در گفت‌وگو با ایسنا با بیان خاطراتی در رابطه با اشک‌های نماینده پارلمان عراق برای ساده زیستی حاج حمید تقوی‌فر، بیان کرد:‌ روزی که حاج حمید تقوی‌فر به شهادت رسید من به همراه نماینده «حله» در پارلمان کشورعراق که پیش از آن استاندار اسبق بابِل هم بود به منزل ایشان در تهران رفتیم. پس از آنکه منزل شهید را ترک کردیم این نماینده عراقی به شدت اشک می‌ریخت.

به گزارش بازتاب دلیل گریه کردن این نماینده عراقی آن بود که امکانات بسیار زیادی در اختیار حاج حمید بود و از طرف دیگر مسئولیت‌های مختلفی را از دوران دفاع مقدس تا لحظه شهادت بر عهده داشتند که برای هر کدامشان مبالغ زیادی بودجه در اختیار حاج حمید قرار می‌دادند. اما با ورود به منزل شهید و ساده‌زیستی خانواده حاج حمید بسیار متعجب شد و همین مسئله موجب شده بود تا او گریه کند.

یکی دیگر از خاطراتی که از حاج حمید دارم مربوط به زمانی می‌شود که ایشان فرمانده قرارگاه فجر جنوب بود. آن زمان فرمانده قرارگاه رمضان که قرارگاه فجر هم زیرمجموعه آن بود به واحد انسانی قرارگاه سفارش کرده بود که برای همه اعضا ۱۲۰ ساعت اضافه‌کاری ثبت کنند. پس از آنکه حاج حمید این موضوع را متوجه شد به معاونت مربوطه رفت و عنوان کرد که «هرگاه خواستید اضافه کاری بنده را ثبت کنید ابتدا با من تماس بگیرید تا شخصا به شما اعلام کنم که چه مقدار اضافه کاری داشته‌ام» و پس از آن یک برگه را از جیبش درآورد و عنوان کرد که برای این ماه تنها ۴۰ ساعت اضافه‌کاری برایم ثبت کنید.

این در حالی بود که حاج حمید به دلیل مسئولیتی که داشت در حوزه کاری خود مأموریت‌های برون‌مرزی بسیاری انجام می‌داد و در روند اداری اضافه کاری‌اش بیش از ۱۲۰ ساعت باید محاسبه می‌شد اما اعتقاد داشت که در آن ماه ۴۰ ساعت برای جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران توانسته است اضافه کاری مفید داشته باشد و نباید ۱۲۰ ساعت برای او ثبت شود.

روحیه و شخصیت ساده حاج حمید، مافوق تصور است و هر بخش از زندگی او برای نسل جوان یا سایر قشرهای مختلف سنی جامعه می‌تواند یک الگوی زیستی خوب باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید