اصل معجزه تربیت در خانواده است

    کد خبر :124776

عباسعلی باقری گفت: اصل معجزه تربیت در خانواده است و محصول خانواده به آموزش و پرورش می‌رسد، اگر در خانواده تربیت خوبی شکل نگرفته باشد کار زیادی از آموزش و پرورش برنمی‌آید.

عباسعلی باقری – مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان که در تالار فرهنگ تهران برگزار شد، اظهار داشت: مسئولیت تربیت فقط با آموزش و پرورش نیست؛ تربیت از خانواده شروع می‌شود و اگر نظر دانشمندان علوم تربیتی و روانشناسی را بپذیریم که حدود 70 درصد شخصیت تا 6 سالگی شکل می‌گیرد یعنی کار بزرگ تربیت در خانواده است.

وی افزود: اصل معجزه تربیت در خانواده است و محصول خانواده به آموزش و پرورش می‌رسد، اگر در خانواده تربیت خوبی شکل نگرفته باشد کار زیادی از آموزش و پرورش برنمی‌آید.

باقری ادامه داد: تربیت راه نجات است و اگر پدر، مادر و مربی خودکنترلی را به فرد آموخته باشند حتی دیگر نیازی به پلیس و نگهبان بیرونی وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد: متاسفانه در کشور نهادی متولی آموزش خانواده نیست. هم جهت بودن خانه و مدرسه بسیار مهم و اثرگذار است، باید اولیا را برای مشارکت تربیتی در مدرسه جذب کنیم تا تعامل مدرسه و خانه امر تربیت را کامل کند.

باقری خاطر نشان کرد: تقویت نهاد ارزشمند خانواده، راه نجات است و انجمن اولیا و مربیان و آموزش و پرورش که ادامه‌دهنده راه خانواده است معمولا مورد غفلت واقع می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید