نظر نوبخت درباره اعلام دارایی روحانی و جهانگیری به مردم؛ به قوه قضائیه اعلام کردیم!

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۴۶
    کد خبر :12462

سخنگوی دولت گفت: برای اینکه تا پایان برنامه ششم یعنی سال ۱۴۰۰ بتوانیم نرخ بیکاری را یک رقمی کنیم نیازمند ایجاد سالانه ۹۵۰ هزار فرصت شغلی هستیم.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست‌ هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به مصوبات روز گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفت: در راستای چگونگی اجرای قانون برنامه ششم برای افزایش سطح اشتغال و فرصت‌های  شغلی مصوبه پنجم بهمن ماه شورای عالی اشتغال درباره طرح کارورزی تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: برای اینکه تا پایان برنامه ششم یعنی سال 1400 بتوانیم نرخ بیکاری را یک رقمی کنیم نیازمند ایجاد سالانه 950 هزار فرصت شغلی هستیم.

سخنگوی دولت با مقایسه  فرصت‌های شغلی ایجاد شده در دولت نهم و دهم و دولت فعلی گفت: اگر با روال قبل عمل کنیم، سالانه 250 هزار نفر به جمعیت بیکاران کشور اصافه می‌شود لذا دولت طی برنامه‌ای که به مجلس از قبل داده بود اعلام کرده بود علاوه بر 750 فرصت شغلی جدید باید به نیازهای باقی مانده از قبل عمل کنیم. لذا نیازمند 950 هزار فرصت شغلی هستیم و این پیشنهاد را به مجلس دادیم.

نوبخت ادامه داد: طی بحث‌های صورت گرفته در ستاد مشخص شد برای این منظور به 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذازی نیاز داریم که‌از 7 منبع از جمله سرمایه گذاری خارجی نیاز است.

وی افزود:‌ دو اقدام دیگر نیز در این جلسه اتخاذ شد طبق تصمیم جلسه پنجم بهمن ماه سال 95 اجازه داده شد هر آن  مقدار از نیروی انسانی بیکار ما در واحدی کارورزی کند دولت حقوق کارورزی را پرداخت کند.

سخنگوی دولت درباره واکنش معدن کاران یورت و اینکه برخی می‌گویند افرادی از ستاد رقبا با پوشیدن لباس‌های ملبس در این زمینه اقداماتی را کردند! گفت: دولت در پی این کار نیست دولت و شخص رییس‌جمهور از اینکه وارد جمعی شود که آن جمع مکنونات قلبی و احساسات و عواطف خود را حتی با صدای بلند که در عرف شاید برخی آن را  خارج از ادب می‌دانند ابایی ندارند. ایشان به مردم دوستی اعتقاد دارند و از اینکه آنها از این طریق کمی از آلامشان تسکین یابد خوشحال می‌شوند.

نوبخت درباره اظهارات اخیر وزیر دفاع در قبال عربستان گفت: موضع وزیر دفاع در برابر حرف‌های پوچ و بی‌اساس مسیولان عربی موضع رسمی دولت است.اظهارات مسئولان عربستان در پی شکست‌های آنها در منطقه است.

وی در باره پیشنهاد یکی از کاندیداها در اعلام داریی‌های نامزدها گفت: آقای روحانی و جهانگیری تا کنون چند بار دارایی‌های خود را به قوه قضاییه اعلام کردند  انتظار داریم سایر نامزدها نه اینکه دارایی‌های خود را در سایتهایشان بگدارند بلکه به قوه قضاییه اعلام کنند.

سخنگوی دولت درباره اینکه به گفته وزیر رفاه سایت کارانه مدنظر دولت از شنبه آغاز به کار می‌کند و این در حالی است که پیشتر همین سایت کارانه که از شعارهای انتخاباتی یکی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری فیلتر شده و آیا این اقدام وزارت کار شائبه انتخاباتی ندارد؟ اظهار داشت: آنچه که وزیر محترم رفاه و تعاون گفتند  و می‌خواهند آن را اجرایی کنند مصوبه جلسه پنجم بهمن ماه سال 95 است. جزو تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی و جزو وظایف وزارتخانه متبوع است، آیا قانون رسمی کشور در این بخش را دولت باید انجام دهد یا فلان ستاد انتخاباتی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید