آیا وزیر به راحتی دختر نماینده مجلس، مردم عادی را هم در وزارت نفت استخدام می کند؟

    کد خبر :124484

چند روز پیش بود که بیژن زنگنه، وزیر نفت پشت خط تلفنی یک برنامه تلویزیونی آمد تا درباره علت استخدام دستوری دختر یکی از نمایندگان مجلس توضیحاتی دهد. ماجرا به اینجا برمی‌گشت که تصویری از نامه استخدام دختر یکی از نمایندگان مجلس با دستور شخص وزیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و این در حالی است که ماجرای استخدام دانشجویان دانشکده نفت در یکی دو سال اخیر به چالش بزرگی برای این وزارت‌خانه تبدیل شده است.

به گزارش بازتاب بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در توجیه علت استخدام دختر نماینده مجلس گفت که ضوابط استخدامی برای افرادی که مدرک PHD دارند با دارنگان مدرک لیسانس و فوق‌لیسنانس متفاوت است و انها احتیاج به شرکت در آزمون‌های استخدامی ندارند و فقط و در صورت داشتن صلاحیت و شایستگی می‌توانند با دستور استخدام شوند. زنگنه در ادامه هم می‌گوید که او برای افراد عادی هم این کار را انجام داده اما این مورد به دلیل سیاسی بودن مورد توجه قرار گرفته وگرنه خارج از چارچوب شایسته سالاری نیست.

طبیعی است که سخنان زنگنه با واکنش‌های فراوانی روبرو شد. خصوصا اینکه این روزها حساسیت مردم روی «ژن‌های خوب» هم بیشتر از گذشته است. بخش قابل توجهی از معترضان به این رفتار زنگنه را هم البته دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت تشکیل می‌دهند که با سیاست‌های جدید زنگنه امیدی به جذب در بدنه این وزارت‌خانه ندارند.

منبع:تابناک

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید