نهاوندیان: مذاکره مجدد درباره برجام، غیرممکن است

    کد خبر :124331

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه با رسانه آمریکایی گفت: مذاکره مجدد درباره برجام، غیرممکن است.

در ادامه واکنش‌ها به مواضع برجامی رئیس‌جمهور آمریکا، معاون حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران درباره مواضع دونالد ترامپ علیه ایران و برجام اظهار نظر کرد.

به گزارش بازتاب، محمد نهاوندیان به سی‌ان‌ان گفت: آقای ترامپ فرصت برای پی گرفتن یک ابتکار سازنده در قبال ایران به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا را از دست داد. او ادبیات و لفاظی منفی علیه مردم ایران را تکرار کرد، ادبیاتی که خشم همگان را در پی داشت و همه خصومت‌های گذشته را در ذهن مردم زنده کرد از کودتای سال ۱۹۵۳ علیه دولت قانونی ایران توسط سیا گرفته تا حمایت‌های دولت آمریکا از صدام در جریان هشت سال جنگ. این نوع زبان و ادبیات موثر نبود و موثر نخواهد بود و موضع او در قبال توافق هسته‌ای (برجام) مورد مخالفت همه دیگر طرف‌های توافق قرار گرفته است و هیچ شانسی برای اینکه مورد حمایت دیگران قرار بگیرد، هم ندارد.

خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان از معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ایران سوال کرد: آیا شما مطمئنید که اروپایی‌ها قاطعانه پشت برجام خواهند ایستاد و شاید به همراه روسیه و چین با موضع رئیس‌جمهور ترامپ همراه نشده و راه را برای مذاکره مجدد (برجام) باز نکنند.

نهاوندیان جواب داد: مذاکره مجدد، غیرممکن است چرا که نه ایران و نه هیچ طرفی از اروپایی‌ها، چین و روسیه در هیچ مذاکره مجدید درباره برجام شرکت نخواهند کرد و تا زمانی که دیگر طرف‌های توافق از آن حمایت می‌کنند، اگر مزایای توافق برای ایران باقی بماند، ایران به آن ادامه خواهد داد اما اگر نتیجه مواضع جدید آمریکا نفی و از بین بردن این مزایا بشود، در آن زمان ایران در موضع خود تجدیدنظر خواهد کرد.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید