انتقاد دوباره رابرت دنیرو از سیاست‌های تفرقه‌انگیز ترامپ

    کد خبر :12430

رابرت دنیرو دولت دونالد ترامپ را متهم کرد که برای اهداف تفرقه‌انگیز سیاسی به هنر حمله می‌کند.

 بازیگر کهنه‌کار سینمای آمریکا هنگام دریافت جایزه «چاپلین» در مرکز لینکلن در انتقاد از دولت ترامپ صحبت کرد. او با انتقاد از روح مردانه حاکم بر این دولت گفت: «آن‌ها باید حمله به برنامه‌های هنری با مقاصد تفرقه‌انگیز سیاسی را متوقف کنند.»

او دوشنبه ۱۸ فروردین به عنوان چهل‌وچهارمین هنرمند دریافت‌کننده این جایزه گفت: «چارلی چاپلین هم مهاجر بود و اگر امروز می‌خواست به آمریکا مهاجرت کند با مخالفت روبه‌رو می‌شد و نمی‌توانست به کشور وارد شود. امیدوارم چاپلین بعدی بتواند قدم به خاک آمریکا بگذارد.»

دنیرو پیش از انتخابات و در جریان انتشار صحبت‌های زننده ترامپ درباره زنان گفته بود: «دوست دارم با مشت به صورت ترامپ بزنم.»

در مراسم اهدای جایزه چاپلین به رابرت دنیرو، چهره‌هایی چون شان پن، هاروی کیتل، ووپی گلدبرگ، بن استیلر، مریل استریپ، مایکل داگلاس و بری لوینسن درباره دنیرو سخنرانی کردند. لوینسن کارگردان چهار اثر با بازی رابرت دنیرو است که آخرین آن‌ها «جادوگر دروغ‌ها» نام دارد و چندی دیگر از شبکه اچ‌بی‌او پخش خواهد شد. دنیرو در «جادوگر دروغ‌ها» کنار میشل فایفر بازی کرده است.

مارتین اسکورسیزی که کارگردانی هشت فیلم با بازی دنیرو را در کارنامه دارد، اهدای جایزه به این بازیگر را برعهده داشت. مایکل مان، کریستوفر واکن، جان مکنرو، جان تورتورو و هاروی واینستاین از دیگر چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید